نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمنان در انتخابات پیش رو دنبال تضعیف جایگاه رهبری و شورای نگهبان به عنوان تضمین‌کننده سلامت انتخابات هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در اولین خطبه نماز جمعه سال 92 در مصلای شهر اردبیل اظهار داشت: نامگذاری امسال به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری با محتوا و معناداری است که در آستانه انتخابات و تحولات اقتصادی شایسته است حماسه‌های جدید و بدیع خلق شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وجهه ممتاز حماسه سیاسی انتخابات پیش رو است، تصریح کرد: دشمنان به انتخابات خردادماه چشم دوخته‌اند تا شاید برای خود بهانه‌ای پیدا کنند که ملت ایران را بیشتر از این تحریم و تهدید کنند اما با حضور مقتدرانه ملت در صحنه تمام حصارهای دشمن می‌شکند.

امام جمعه اردبیل به سه موضوع مهم در انتخابات اشاره کرد و افزود: موضوع اول حضور پرشور و حماسی ملت در صحنه انتخابات و مشارکت آنها در تعیین سرنوشت خودشان است چرا که هر رأی این ملت می‌تواند سرنوشت‌ساز بوده و در انتخاب یک رئیس جمهور توانمند و مدبر کارساز باشد به طوریکه رأی ندادن گناهی مضاعف و خطایی سنگین است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی موضوع دوم را در حوزه انتخابات حفظ سلامتی آن برشمرد و خاطر نشان کرد: شورای نگهبان تضمین‌کننده سلامت انتخابات در این کشور است به طوریکه انتخابات مهم‌ترین رکن اقتدار جامعه است و آنهایی که می‌خواهند به سلامت و اقتدار انتخابات ضربه وارد کنند امروز جایگاه شورای نگهبان را نشانه گرفتند تا با ضربه زدن به آن اصالت سلامت انتخابات را زیر سئوال ببرند.

وی موضوع سوم را امنیت در انتخابات اعلام کرد و ادامه داد: دشمنان امروز برای بر هم زدن امنیت انتخابات تضعیف شورای نگهبان و جایگاه رهبری را هدف‌گذاری کردند اما با هوشیاری و بیداری ملت قطعاً این توطئه‌ها دفع می‌شود.

امام جمعه اردبیل خضوع و خشوع به قانون و فصل‌الخطاب قرار دادن آن را بزرگ‌ترین عنصر برقراری امنیت در انتخابات توصیف کرد و بیان داشت: ‌طبق قانون تشخیص شورای نگهبان برای همه ما قابل قبول است و آنهایی که می‌خواهند از جیب ملت هزینه کرده و شورای نگهبان را تخریب کنند باید بدانند که مخالفت با این رکن مخالفت با حق و حقوق ملت است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد: باید به تشخیص ملت احترام بگذاریم و بدون اینکه به جایگاه رهبری و اقتدار آن ضربه‌ای وارد شده و یا این رکن به بن‌بست برسد امنیت انتخابات را با تبعیت از ولایت و مجهز شدن به عنصر بصیرت حفظ کنیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، نقش ، دشمنان ، در ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.