انسجام و تبعیت مردم از رهبری و حضور و اقتدار ملی در صحنه های مختلف کشور ما را به قدرت منطقه ای تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ روز گذشته در برنامه ی تحویل سال شبکه یک، "فصل نو"،  "مهمانپرست" سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: مدیریت کردن تحولات منطقه بعد از موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و رابطه با آنها از کارهای اساسی و مهم درسال گذشته بود و در تقابل چهره استکبار با مقاومت مانع از تحقق فتنه ها و توطئه های دشمنان شدیم.


وی افزود: سیاست خارجه درسال 91 برنامه هایی را برای خارج کردن ایران از انزوا انجام دا،د مرکزهای مختلف ما در کشورهای مختلف بارایزنی و گفتگو با کشورهای منطقه را توسعه دادیم و بحث هسته‌ای، مقابله با تحریم توسط نمایندگی‌های ما در کشورهای خارجی انجام می شد.
مهمانپرست اظهار داشت: در سال 92 با دو صحنه روبه رو خواهیم بود، انسجام و تبعیت از مقام معظم رهبری درسال 91 سبب تحقق بیشترین اهداف شد حضور مردم اقتدار ملی را به نمایش کشید و ایران را به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و ما درسایه ملی و اقتدار منطقه ای امیدواریم که به حقوق ملت دست پیدا کنیم.
سخنگوي وزارت امورخارجه بیان کرد: نوروز را حدود چهارسال پیش به ثبت جهانی رساندیم و خوشبختانه با مدیریت سفارت‌های ما در سایر کشورهای منطقه و ابتکار ریاست جمهوری نوروز را با حضور روسای کشورها به صورت باشکوهی برگزار می کنیم، نوروز امروزه در تمام دنیا شناخته شده است و مسئولان ارشد سیاسی کشورهای مختلف در این زمان پیام تبریک می فرستند.
وی اظهار داشت: ما از فرهنگ و تمدن قوی برخورداریم، نوروز پشتوانه فرهنگی و معنوی زیادی دارد و امروزه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و امیدواریم به وسیله ی شناخته شدن فرهنگ و تمدن کشور با محترم شمرده شدن حقوق ملت ما دوستی ها بیشتر می شود./ص

برچسب ها: انسجام ، تبعیت ، مردم ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار