يك عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم با اشاره به جرم محاربه تصریح کرد: اسلام با کسانی که به جرایم شدید مرتکب می‌شوند و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد سختگيرانه برخورد مي‌كند و شارع مقدس مي‌گويد که جان این افراد باید گرفته شود.

حجت‌الاسلام "موسی قربانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اجرای حکم اعدام زورگیران، اظهار داشت: مراجع انتظامي و قضايي در برخورد با زورگير اخير توانستند در كمترين زمان ممكن به مدارك وقوع جرم دست يابند و بر اين اساس دستگاه قضا در كمترين زمان ممكن رسيدگي مورد انتظار رسيدگي آن را در دستور كار خود قرار داد.

اين عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: دستگاه قضا در فاصله زماني كمتر از دو ماه اين پرونده را بررسي و حكم متناسب با جرم را صادر كرد.

وي با بيان اينكه باید اصلاحاتی در آیین دادرسی صورت گیرد تا دادرسی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود، تصريح كرد: با اين اصلاحات مي‌توان اميدوار بود كه برخوردهاي مورد انتظار در كمترين زمان ممكن صورت گيرد.

اين حقوقدان افزود: حساسیت مردم از طریق تسهیل در آیین دادرسی کاهش می‌یابد و موجب مي‌شود كه افكار عمومي به دستگاه قضا بيشتر  اطمينان كنند.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به جرم محاربه تصریح کرد: اسلام با کسانی که به جرایم شدید مرتکب می‌شوند و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد سختگيرانه برخورد مي‌كند و شارع مقدس مي‌گويد که جان این افراد باید گرفته شود.

این نماینده پيشين مجلس با بیان این که مصاديق محاربه سلب امنیت از جامعه است، اظهار داشت: کسانی که امنیت جامعه را مخدوش می‌کنند و باعث رعب و وحشت در میان مردم می‌شوند باید براساس مصداق محاربه با آن‌ها برخورد شود.

وی با تاکید بر این‌که برخوردهای این چنینی با جرایم باید استمرار یابد، گفت: گاهی دلایل جرم به سختی كشف می‌شود از اين رو روند دادرسی را با تاخیر مواجه مي‌كند ولی انتظار مي‌رود با جرایمی که مدارک آن‌ها به سرعت هويدا مي‌شود، برخوردها نیز در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.
اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم خاطرنشان كرد: مدارك جرم زورگيران خشن پايخت با وجود آن فيلم به سرعت در اختيار مراجع قرار گرفت، از اين طريق مراحل دادرسي آن در فاصله زماني كوتاهي انجام و حكم نهايي آنها صادر شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.