سخنان چندي پيش رئيس جمهور که گفته بود «300 تن در کشور 60 درصد دارايي‌ها را بلوکه کرده‌اند و پس نمي‌دهند» سبب شد تا در هفته‌هاي گذشته مورد واکنش مقامات قضايي کشور قرار گيرد. موضوعي که سرانجام سبب شد تا از طريق سخنگوي اين قوه از رئيس جمهور درخواست شود تا اسامي اين 300نفر را اعلام کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ نامه دادستان کل کشور به رئیس جمهور، جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی، حاشیه های خانواده آیت الله هاشمی و گرداندن بیش از یک صد تن از ارازل و اوباش و زورگیران پایتخت در خیابان ها مهم ترین مسائل روزنامه های صبح امروز بود.

تصویر آیت الله محسنی اژه ای و تصویری از نامه ایشان به رئیس جمهور تصویر صفحه نخست روزنامه های ابتکار، آفتاب یزد، آرمان، ابرار، بهار، جام جم، تهران امروز، حمایت، جهان صنعت، جوان، دنیای اقتصاد، کیهان، قانون، همشهری و ملت ما بود.

سخنان چندي پيش رئيس جمهور که گفته بود «300 تن در کشور 60 درصد دارايي‌ها را بلوکه کرده‌اند و پس نمي‌دهند» سبب شد تا در هفته‌هاي گذشته مورد واکنش مقامات قضايي کشور قرار گيرد. موضوعي که سرانجام سبب شد تا از طريق سخنگوي اين قوه از رئيس جمهور درخواست شود تا اسامي اين 300نفر را اعلام کند.

روزنامه ملت ما که گزارش یک صفحه نخست خود را تحت عنوان « آقای احمدی‌نژاد! اسامي ۳۰۰ بدهكار را در اسرع وقت بدهيد » به این موضوع اختصاص داده است در این خصوص می نویسد: « افشاي اسامي مفسدين اقتصادي تا امروز كه بيش‌از 7 سال از رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد مي‌گذرد، تبديل به خيالي واهي براي مردم شده و احمدي‌نژاد قصد ندارد اين اسامي را كه از جيب خود بيرون آورده و با افشاگري خود، خيال مردم را به واقعيت تبديل كند. اين در حالي است كه رئيس دولت دهم همچنان از دست‌هاي پشت‌پرده و كساني كه فاسد اقتصادي هستند سخن مي‌گويد؛ دست‌هايي كه در كار دولت اختلال ايجاد مي‌كنند. اما تا اين لحظه هيچ‌كس از سوي رئيس‌جمهور معرفي نشده است و گاهي معاونين وي از برخي افراد مانند جمشيد بسم‌الله به شكلي عجيب رونمايي مي‌كنند.

هنوز از يادها نرفته است كه مبارزه با فساد اداري و دولتي، برقراري عدالت اقتصادي و معرفي مفسدين اقتصادي وعده اصلي دولت نهم و دهم بود و همواره اين مسئله به گفته محمود احمدي‌نژاد دغدغه اصلي دولت او به شمار مي‌رفت و هر چند ماه يكبار محمود احمدي‌نژاد از دست‌هاي فاسدي سخن مي‌گويد كه مورد حمايت برخي هستند اما نه از معرفي آن برخي خبري هست و نه از معرفي آن دست‌هاي فاسد.»

هاشمی این بار در سرمقاله شریعتمداری


بار دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی به سوژه سرمقاله کیهان و حسین شریعتمداری تبدیل شده است. شریعتمداری  این بار در یادداشتی تحت عنوان «اين نشانه ها ديدني نبود ؟!» با تاکید چند باره بر این موضوع که «شخصيت و سوابق آيت الله هاشمي با آنچه در اين خاطره آمده است قابل مقايسه نيست.» می نویسد: «چند سالي است- همزمان و بعد از فتنه 88- كه آيت الله هاشمي رفسنجاني عهد ديرين رها كرده و متأسفانه در ميداني بازي مي كند كه بي ترديد از سوي دشمنان اسلام و انقلاب - بخوانيد دشمنان خود ايشان- طراحي شده و مديريت مي شود. مديريت مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس در زمينه سازي، حمايت و راه اندازي فتنه 88 به اندازه اي آشكار و مستند است كه بي خبري آقاي هاشمي از آن با توجه به هوشمندي بارها تجربه شده ايشان بسيار عجيب و غيرقابل تصور به نظر مي آيد. » و با بیان خاطراتی در بندهای نخست یادداشت خود بار دیگر عدم مرزبندی هاشمی را در ساحت سیاست و تاختن به طرح «دولت وحدت ملی» وی را در دستور کار قرار داده و می نویسد: «چند سالي است- همزمان و بعد از فتنه 88- كه آيت الله هاشمي رفسنجاني عهد ديرين رها كرده و متأسفانه در ميداني بازي مي كند كه بي ترديد از سوي دشمنان اسلام و انقلاب - بخوانيد دشمنان خود ايشان- طراحي شده و مديريت مي شود. مديريت مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس در زمينه سازي، حمايت و راه اندازي فتنه 88 به اندازه اي آشكار و مستند است كه بي خبري آقاي هاشمي از آن با توجه به هوشمندي بارها تجربه شده ايشان بسيار عجيب و غيرقابل تصور به نظر مي آيد.»

اما این تنها موضوع مربوط به آیت الله در صفحات روزنامه ها نبود. بازتاب مصاحبه فاطمه هاشمی با هفته نامه آسمان در خصوص دارایی های آنها باعث شد تا دو روزنامه آرمان (از روزنامه های نزدیک به هاشمی) و خورشید (از روزنامه های نزدیک به مشایی) با دو تیتر «ثروت ما کم شده است نه زیاد» و «مستقیم زعفرانیه؛ فاطمه هاشمی به نقل از پدرش: ما انقلاب نکردیم که زعفرانیه بشود جنوب شهر، ما انقلاب کردیم که جنوب شهر بشود زعفرانیه» به استقبال آن رفته اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار