فرماندار شهرستان نیر گفت: از مجموع آثار شناسایی شده این شهرستان تاكنون 85 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / میر فخرالدین زاهد افزود: در این شهرستان 300 اثر شناسایی شده كه معرفی و ثبت این آثار می تواند تعداد گردشگران ورودی به شهرستان را افزایش دهد.

وی با بیان اینكه برای ثبت ملی آثار تاریخی شناسایی شده برنامه ریزی می شود، افزود: علاوه بر ثبت این تعداد برای ثبت 215 اثر شناسایی شده در این شهرستان نیز اقدام خواهد شد.

زاهد با اشاره به آبگرم های معدنی این شهرستان اضافه كرد: در این شهرستان 35 آبگرم طبیعی وجود دارد كه با ساماندهی این آبگرمها منابع درآمدی شهرستان از محل گردشگر پذیری ارتقا خواهد یافت.

فرماندار نیر با اشاره به ساماندهی و بهره برداری از آبگرم قینرجه ادامه داد: پس از چند سال آبگرم قینرجه با درجه حرارت 73 درجه سانتیگراد كه در هر ثانیه 17 لیتر آب از آن جاری می شود به بهره برداری رسید كه زمان بهره برداری از آن قابل توجه بود و باید از آبگرمهای دیگر نیز چنین استفاده هایی كرد.

رئیس كارگروه توسعه گردشگری شهرستان نیر با بیان اینكه چشمه های آبگرم دیگری در شهرستان نیر استعداد بهره برداری دارند، گفت : با ساماندهی آبگرمهایی نظیر برجلو، سقزچی، داش آلتی، قمیش تی و... می توان به رونق گردشگری شهرستان كمك كرد كه این كار همت مسئولان استانی را طلب می كند/س 

برچسب ها: اردبیل ، آثار ، تاریخی ، نیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.