پايگاه اينترنتي آنتي وار در گزارشي به قلم دوگ باندو نوشت کره شمالي توانسته است موجب ترس و وحشت سياستگذاران و تحليلگران آمريکا شود، به طوري که دولت آمريکا طرحهايي را براي صرف يک ميليارد دلار به منظور استقرار چهارده سامانه رهگير موشکي ديگر در آلاسکا براي حفاظت در برابر حملات احتمالي کره شمالي اعلام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در اين گزارش آمده است: "اشتون کارتر"، معاون وزير دفاع آمريکا در پي تهديدهاي کره شمالي فورا عازم سئول شد تا با دولت کره جنوبي رايزني کند. 

"ديويد ايگناتيوس" در گزارشي در روزنامه واشنگتن پست با ابراز نگراني در اين خصوص نوشت : "محدود فرض کردن توانمنديهاي کره شمالي کار اشتباهي بود. شايد بهتر بود بدترين وضعيت ممکن را در نظر مي گرفتيم و مطابق آن برنامه ريزي مي کرديم."

"بروس کلينگنر"، عضو "بنياد هريتيج" با بيان اينکه آمريکا براي دفاع از خود در برابر کره شمالي نيازمند "نيروهاي نظامي قوي" است، طرح کاهش بودجه نظامي اين کشور را محکوم و اعلام کرد کاهش بودجه "توانمندي ها و اعتبار ارتش آمريکا" را تضعيف خواهد کرد.

با توجه به تهديدهاي کره شمالي، چشم اندازي ترسناک پيش روي آمريکا قرار دارد.

با اينهمه، يک سوال اساسي ديگر مطرح مي شود. اينکه چرا آمريکا اين تهديدها را مشکل خود مي داند؟ 
با توجه به اينکه آمريکا با انتخاب و تصميم خود، خود را درگير امور کره است، بايد منتظر رفتارهاي تهديدآميز کره شمالي نيز باشد.

دخالت آمريکا در شبه جزيره کره به پايان جنگ جهاني دوم بر مي گردد. مداخله واشنگتن در جنگ کره منجر به بروز جنگ سرد شد. آمريکا دهها سال در کنار کره جنوبي ماند زيرا اين کشور در برابر کره شمالي متحد با چين و شوروي سابق آسيب پذير بود. 

اما اکنون هيچ يک از اين شرايط وجود ندارد. تقسيم شبه جزيره کره به حدود هفتاد سال پيش بر مي گردد. شرايطي که آمريکا را وادار به دخالت در امور شبه جزيره کره کرد از بين رفته است. 

جنگ سرد بيش از دو دهه پيش پايان يافت، درگيري بين دو کره ديگر به منازعه جهاني مرتبط نيست. بروز جنگ در شبه جزيره کره فاجعه اي انساني خواهد بود، نه فاجعه اي راهبردي. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حشمت پورحاجبي
۱۴:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
مديريت غلط وغروركاذب امريكافقط به حكم خداوندباعث ازبين رفتن وجه اي پوشالي خودش مي شود
آخرین اخبار