با شناسايي حساسيت هاي كودك و آموزش، تعامل و مهارت خاصي را به او ياد داده و همچنين او را به سمت موفقيت سوق دهيد

منفرد پويا، روان شناس شخصيتي در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: در نظر گرفتن شرايط زيستي اولين راهكار در خانواده است كه در واقع شخصيت كودك از همان ابتداي تولدش نمايان مي شود.

وي با بيان اينكه از هشت ماهگي به بعد شخصيت كودك ما قابل تشخيص است كه فردي لجوج، مستقل، خجالتي يا در خود فرورفته است، ادامه داد: خانواده ها بجاي اينكه تربيتي به روش خود ارائه دهند بايد مهارت خاص و تعامل را به كودك ياد دهند.


اين روانشناس در خصوص ارائه راهكار براي كودكان خجالتي اظهار داشت: كودك خجالتي، را بايد مهارت خاص به آن ياد داد تا بتواند تعامل كند و همچنين در مورد كودك لجوج، بايد علت لجبازيش را پيدا كرد .


وي در خصوص شناسايي نقطه حساس كودك عنوان كرد: كودك ما ممكن  است فرد، اجتماعي باشد كه با مديريت عالي آن را به سمت موفقيت سوق دهيم ولي اگر بخواهيم كودك را مرتب مورد تنبيه قرار دهيم، شايد مبتلا به شخصيت ضد اجتماعي شود، بنابر اين با شناسايي نقطه حساس كودك مي توانيم زمينه مساعد را در او ايجاد كنيم.


منفرد پويا، در پاسخ به اينكه چگونه زمينه مساعد را در كودك ايجاد كنيم تا به موفقيت برسد، گفت: در واقع روانشناسان، مهارت هاي زندگي را از مهد كودك شروع كرده اند و در مرحله پيشگيري و درمان هستند و همچنين توصيه مي شود در بدون ورود كودك به مهد، بايد ارتباط بين والدين و مربي قوي باشد و يك نوع روش تربيتي در مورد كودك اعمال شود./ع2

 

برچسب ها: کودک ، لجوج ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.