در اين گزارش خطبه 23 مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،همين امروز كه بر جايگاه اكنون ايستاده ايم؛ مرور خاطرات كمكمان مي‌كند براي اينكه آينده بهتري داشته باشيم.
سبك زندگي خويشاوند گسترده كه از سنت‌هاي قديم ماست و امروز تا حد زيادي به فراموشي سپرده شده خيلي بد نبود آدم ها زود به زود به هم كمك مي كردند و چراغ همه خانه ها روشن بود امروز هم گرچه فاصله خانه ها از هم زياد شده ولي مي‌توان هنوز  ماننده قديم بود.
در اتفاقات و داستانهاي عجيب اين روزها كم نبودند كساني كه از ميان يك فاميل، قوم افرادي به بهره مندي مالي رسيدند اما به خاطر تكبر و غرور و بخل از همه دوستان و بستگان خود فاصله گرفتند و خود را تافته جدا بافته اي پنداشتند، دوستان ديروزبه دشمنان امروزشان تبديل شدند به گفته بزرگان اگر فروتني و سخاوت در برنامه شان بود هم صحبت و هم داشته هايشان فزوني مي‌گرفت.
حضرت علي(ع) در خطبه 23 نهج البلاغه هشدار مي دهند كه آگاه باشيد! هيچ يك از شما نبايد از بستگان نيازمند خود رويگردان شود از آنان چيزي را دريغ كند ه نگه داشتنش مايه فزوني نيست و از بين رفتنش كمبودي براي او نمي آورد."
محروم كردن خويشاوندان از امكاناتي كه خداوند در اختيار بنده اي مي‌گذارد، بركت را از مال و زندگي اش بر مي‌چيند در حالي كه اگر به او كمك و ياري مي‌رساند خلل هاي زندگي اش هم برطرف مي‌شد و در ظاهر هم مشكلات بستگان بر زندگي اش تاثير مي‌گذارد و آبرويش را نشانه مي‌رود.
زيان و خسراني كه حضرت علي (ع) از آن صحبت مي‌كند هيچ انسان عاقلي را حتي به امتحان آن وا نمي دارد، آنجا بر داشتن يك دست از خويشاوندان دستهاي بسياري را از ياري او باز مي‌دارد.
گزارش از محبوبه بابارحيم/ف
برچسب ها: گزارش ، خطبه ، خاطرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار