اکران "گشت ارشاد" و "خصوصی" در نوروز 91 آغازگر حواشی سینمای ایران شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ سینمای ایران در اولین ماه سال آغازگر حاشیه‌های سینمایی بوده است به طوری که اکران نوروزی در حالی آغاز شد که از همان ابتدا مخالفت‌هایی برای نمایش عمومی دو فیلم "گشت ارشاد" و "خصوصی" وجود داشت.    
این مخالفت‌ها در نهایت باعث توقف این دو فیلم در شهرستان ها شد و در اواسط تعطیلات نوروز سینماهای حوزه هنری و شهرداری اکران این فیلم ها را در تهران متوقف کردند و در پی این موضوع شورای صنفی نمایش خواستار جایگزینی فیلم سینمایی "نارنجی پوش" و "بوسیدن روی ماه" به جای این دو فیلم شد که پخش‌کننده‌های فیلم "نارنجی پوش" و "بوسیدن روی ماه" با آوردن بهانه‌هایی از اکران فیلم خود جلوگیری کردند و در نهایت اکران "گشت ارشاد" و "خصوصی" در سینماهای بخش خصوصی ادامه پیدا کرد.  



  این حواشی باعث اعتراض شدید اتحادیه تهیه‌کنندگان،‌مجمع فیلم‌سازان، انجمن سینماداران و پخش‌کنندگان شد.    
از اتفاقات دیگر فروردین 91 حذف سینما‌آزادی از سرگروهی به عنوان سینمای متخلف توسط شورای صنفی نمایش بود که طبق تصمیم شورا فیلم‌های ارزشی برای اکران به سینماهای حوزه داده شد.    



2 تن از هنرمندان کشورمان در فروردین 91 دار فانی را وداع گفتند که "پروین دخت یزدانیان"، بی بی "قصه‌های مجید" در ظهر 5 فروردین 91 در اصفهان و "فاطمه طاهری "صبح روز پنجشنبه 17 فروردین دچار سکته قلبی شد و درگذشت.   
از دیگر اتفاقات این ماه انتصاب "محمد خزاعی" به عنوان دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم انقلاب و دفاع مقدس بود./ص   
 
گزارش از: زهرا منصوری 
برچسب ها: سینما ، فروردین ، سال نو ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار