دنيايي كه كودكان در آن زندگي مي كنند جدايي از دنياي پردغدغه والدين است، با نزديك شدن به دنياي آن ها بيشتر مي توان دركشان كرد و ...

عيسي جلالي، در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: كودكان به درك بيشتري از جانب پدر و مادر نياز دارند اين بدان معنا نيست كه هرچه نياز داشتند برايتان تهيه كنيم، بلكه فهميدن و جدي گرفتن كودكان از جانب پدر و مادر مهم است.

وي عنوان كرد: اگر فرزندان را جدي بگيريم در اين صورت خودشان هم، خودشان را جدي مي گيرند و اين اعتماد به نفس كودك را در مواردي بالا مي برد.

وي تصريح كرد: بايد به كودكانمان استقلال شخصيت بدهيم تا با اهميت دادن به تلاش كودكان مرتبط است، گاهي بايد در بند كفش بستن كودكان اهميت بدهيم.

وي افزود: بيش از حد از كودكان سؤال نپرسيدن، در پاسخگويي به سؤالات شتاب نكردن، واگذاري انتخاب كردن در خريد به خودشان، ايراد نگرفتن از كاري كه انجام داده اند و تشويق به كاري كه انجام آن مفيد است از جمله كارهايي است كه به كودك استقلال شخصيت مي دهد.

وي در ادامه گفت: با ستايش كردن كودكان به شكل گيري شخصيت كودك كمك خواهيم كرد تا تصوري مثبت و واقع گرايانه از خود نشان بدهند.

وي در پايان گفت: در اين صورت در شرايط مثبت و عادي به زندگي ادامه دهند پس به دنياي كودكانمان بيشتر نزديك شويم تا تصوري مثبت در آينده داشته باشند.
 
برچسب ها: فرزند ، والدین ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.