سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد هدف سفر رئیس جمهور آمریکا به کرانه باختری، تشدید فشارها بر تشکیلات خودگردان فلسطین است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ سامی ابوزهری در مصاحبه با این شبکه افزود: سفر باراک اوباما فقط به نفع اسرائیل است و بازدید او از مسجدالاقصی به معنای تثبیت اشغالگری در آن است. 

ابوزهری خاطر نشان کرد: بازدید اوباما از مسجدالاقصی با نظارت اسرائیل، نادیده گرفتن احساسات مسلمانان است و به معنای مشروعیت دادن به اشغالگری اسرائیل خواهد بود. وی گفت: سفر اوباما پیامدهای منفی دارد که باعث تشدید شکاف در داخل ملت فلسطین و امت عربی خواهد شد. 

کاید الغول یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم به المیادین گفت:دولت آمریکا همواره برای باقی ماندن دودستگی بین ملت فلسطین تلاش می کند زیرا از یک سو منافع اسرائیلی را تضمین می کند و از سوی دیگر به دنبال تامین منافع آمریکا در منطقه است و توانایی فلسطینی ها برای پیگیری حقوقشان را تضعیف می کند.

طلال ابوظریفه یکی از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم افزود:سفر اوباما برای ارزیابی اوضاع و به نفع طرف اسرائیلی است. هدف از این سفر، از بین بردن تنش ها بین باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو در پی حمایت نتانیاهو از جمهوریخواهان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکاست.

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: اوباما ، حماس ، خودگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار