دبير ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي گفت: در ايام نوروزي، 565 ناظر براي بازرسي و نظارت از واحدهاي مختلف سطح استان خراسان‌رضوي فعال هستند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازروابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي، علي مومني در آستانه فرارسيدن سال جديد و تعطيلات نوروزي اظهار كرد: ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي، خدمات و امكانات ويژه‌اي را براي مسافران و گردشگران در نوروز 92 درنظر گرفته است.

وي افزود: در حوزه ارائه تسهيلات به زائران و مسافران نوروزي، خدمات و تدابير ويژه‌اي در حوزه خدمات امدادي، بهداشتي، انتظامي و قضايي به كار گرفته‌ايم.

مومني با بيان اينكه تعداد 110 پايگاه انتظامي ناجا در سطح خراسان‌رضوي آمادگي ارائه خدمات به زائران و گردشگران نوروزي را دارد، خاطرنشان كرد: 37 پايگاه‌ امدادي هلال‌احمر و 163 پايگاه امداد پزشكي و دانشگاه علوم پزشكي در سطح خراسان‌رضوي براي ارائه خدمات و تسهيلات به زائران نوروزي آماده هستند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 520 داروخانه شبانه‌روزي،‌73 بيمارستان و درمانگاه‌هاي فعال با كشيك نوروزي و 960 خانه بهداشت در ايام نوروز خدمت‌رسان حوزه بهداشتي به زائران هستند.

دبير ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي با اشاره به تمهيدات امنيتي براي زائران نوروزي، تاكيد كرد: در حوزه خدمات انتظامي و قضايي، 55 قضات كشيك فعال و30 شوراي حل اختلاف‌ در ايام نوروزي در سطح استان فعال هستند.

مومني ادامه داد: همچنين تعداد 85 پايگاه امداد خودرو و 85 شركت بيمه آماده ارائه خدمات در نوروز 92 به زائران و گردشگران است.

وي تاكيد كرد: در حوزه خدمات‌رساني و راهنماي مسافران، 200 هزار پايگاه اطلاع‌رساني، كيوسك، تلويزيون‌هاي شهري و بروشور آماده شده كه اين تعداد در ايام نوروزي قابل افزايش است.

قائم مقام رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از حضور 565 ناظر براي نظارت و بازرسي در ايام نوروز ياد كرد و ادامه داد: اين تعداد ناظران از سوي تاسيسات و موسسات گردشگري،‌سازمان بازرگاني خراسان‌رضوي براي نظارت بر اصناف، سازمان تعزيرات حكومتي و دانشگاه علوم پزشكي معرفي و در حوزه نظارت و بازرسي با ستاد تسهيلات نوروزي مشاركت مي‌كنند.

مومني تعداد موزه‌هاي فعال در ايام نوروزي براي بازديد علاقه‌مندان را 32 موزه اعلام كرد و اذعان داشت: در حوزه خدمات رفاهي، 40 سفره هفت سين، 65 بازارچه سنتي و محل‌هاي ارزاق عمومي، 32 ايستگاه صلواتي رايگان و ديگر امكانات رفاهي براي ارائه تسهيلات به زائران تدارك ديده شده است.

گفتني است ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي از طريق شماره تماس‌هاي

2-7283001 و 7045 و از طريق سايت razavi-chti.ir شكايات را پيگيري مي‌كند.


برچسب ها: دبیر ، ستاد ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.