رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران عمده محصولات صادراتي كشور را محصولات پتروشيمي، فرش و پسته ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران معمار نژاد افزود: امسال باتوجه به تمهيدات دولت بيشتر كالاهاي اساسي همچون گندم، برنج، نهاده‌هاي دامي، ذرت و جو، ماشين‌آلات و تجهيزات مورد نياز در بخش توليد وارد شده است.

معمارنژاد در بخش ديگري از سخنانش ضمن تأكيد بر نقش و تأثير منابع انساني در پيشبرد اهداف سازماني عنوان كرد: گمرك نقش تسهيل‌كننده در امر تجارت دارد و به عنوان مرزبان اقتصادي كشور تلقي مي‌شود.

وي تأكيد كرد: گمرك تلاش مؤثري در جهت حمايت از واحدهاي توليدي و صادركنندگان مي‌كند.
رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: استان مركزي با توجه به موقعيت جغرافيايي نقش اثرگذاري در جابه‌جايي كالا، صادرات و واردات دارد.

معمارنژاد يادآور شد: گمرك 22 انبار اختصاصي در استان مركزي دارد كه عملاً خدمات را در محل توليد ارائه مي‌كند.

معاون برنامه‌ريزي استانداري استان مركزي نيز گفت: بيش از دوهزار و 800واحد صنعتي و 20 شهرك صنعتي در استان مركزي وجود دارد.

محمدرضا عاشوري بيان كرد: 114واحد توليد قطعات يدكي اتومبيل و ماشين‌هاي بزرگ در استان مركزي مستقر است.

معاون برنامه‌ريزي استانداري استان مركزي تأكيد كرد: بيش از 250 واحد صنعتي كالاهاي خود را به خارج از كشور صادر مي‌كنند و ميزان صادرات استان مركزي تا پايان سال به يك ميليارد دلار افزايش مي‌يابد.

عاشوري بيان كرد: حدود 13 ميز تجاري در استان مركزي وجود دارد و كالاها به بيش از 13كشور صادر مي‌شوند.

مديركل جديد گمركات استان مركزي نيز گفت: بايد از صادرات مواد خام جلوگيري و تنها اقدام به صادرات كالاهاي باارزش افزوده كرد كه اين مهم سبب توسعه و پيشرفت مي‌شود.

سيدمهدي ميراشرفي با تأكيد بر نقش اساسي منابع انساني در پيشبرد اهداف سازمان‌ها، بيان كرد: بايد با اتكا به علم و به روز بودن اطلاعات به بهترين جايگاه در سطح جهان و تجارت خارجي دست يابيم./عب

برچسب ها: صادرات ، کالا ، فرش ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار