روز ملی شدن صنعت نفت روز رهایی از وابستگی به شرق و غرب

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شرايطي كه استكبار جهاني هر روز موانعي را در جهت پيشرفت صنعت كشور ايجاد مي‌كند، این صنعت با رويكرد تعالي علمي و تخصصي، مسير توسعه را به خوبي در پيش گرفته است.

سید مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص "روز ملی شدن صنعت نفت" گفت: بر كسي پوشيده نيست كه اين صنعت پس از پيروزي انقلاب اسلامي، باري ديگر و به معناي واقعي و حقيقي خود ملي شد تا صنعت نفت به عنوان تبلوري از غرور ملي مردم شريف ايران و نمادي از توانمندي‌هاي علمي و صنعتي جمهوري اسلامي ايران در صحنه گيتي شناخته شود. 

نماینده مردم بوشهر و دشتستان تصریح کرد: با ملی شدن نفت استقلال کامل در کشور بوجود آمد بطوریکه  و کشورهای خارجی که تسلط بر حوزه نفتی کشور داشتند با شکست مواجه شدند.

وی تاکید کرد: در شرايطي كه استكبار جهاني هر روز موانعي را در جهت پيشرفت صنعت كشور ايجاد مي‌كند، صنعت نفت با رويكرد تعالي علمي و تخصصي، مسير توسعه را به خوبي در پيش گرفته و به عنوان بازوي توانمند اقتصاد كشور نقش بي‌بديل خود را در روند توليد نفت، گاز و پتروشيمي ايفا مي‌نمايد.

نماینده مردم بوشهر و دشتستان خاطر نشان کرد: روز ملی شدن صنعت نفت یک استقلال را برای کشور بوجود آورد و کشورهای خارجی که تسلط بر این حوزه داشتند با شکست مواجه شدند.

وی تصریح کرد: با ملی شدن این صنعت صادرات و تولیدات داخلی افزایش چشمگیری یافت بطوریکه وابستگی به کشورهای بیگانه در کشور کاهش یافت و متخصصان داخلی توانستند با اتکا به دانش بومی به تنهایی پله های ترقی را بپمایند.

موسوی نژاد یادآور شد: شرايط امروز كشور، فرصت مناسبي را براي ظهور توانمندي‌هاي صنعت نفت و صنايع داخلي فراهم آورده و بي‌شك لازم است همه براساس وظيفه شرعي و ملي با همدلي در كنار هم تلاش نماييم تا با جهاد اقتصادي آينده‌اي بهتر را براي ايران اسلامي رقم زنيم./عب
برچسب ها: نفت ، گاز ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار