"هومن برق نورد"، "پريناز ايزديار" و سريال "زمانه" به عنوان بهترين‌هاي سال 91 انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به اينكه به پايان سال نزديك مي‌شويم، هرساله چهره‌ها و مجموعه‌هايي هستند كه مخاطبان بسياري را به خود جذب می کنند؛ در سال 91 نیز چنین آثاری ساخته شدندکه به لحاظ محتوايي و تنوع در اين سال خاطره انگيز براي مردم به شمار مي‌آيند.
در ميان سريال‌هايي كه امسال توجه مخاطبان را به خود جلب كردند مي‌توان به سريال‌هاي "زمانه"، "چك برگشتي" و "دزد و پليس" اشاره كرد.
سريال "زمانه" به كارگرداني "حسن فتحي" با بهره‌گيري از قصه عجيب و خارق العاده و به همراه فيلمنامه منسجم توانست نظر مخاطبان را جلب كند، فتحي به عنوان كارگردان حرفه‌اي با استفاده از تركيب بازيگران مناسب فرصت بيان قصه‌اي جديد، بعد از ساخت مجموعه‌هاي مختلف پيدا كرد و به همين منظور جز سريال‌هاي برتر سال 91 قرار گرفت.
همچنين سريال "چك برگشتي" به كارگرداني "سيروس مقدم" و "دزد و پليس" به كارگرداني "سعيد آقاخاني" نيز قابليت قرار گرفتن در رتبه‌هاي بعدي را دارند؛ چرا كه در سريال "چك برگشتي" پرداخت كارگردان به موضوعي اجتماعي جديد و بازي روان و خوب "امير جعفري" در اين موفقيت تاثيرگذار بوده و همچنين تقابل به دور از كليشه ی دزدها و پليس‌ها در سريال موفق "دزد و پليس" و همانطور خلق موقعيت‌هاي طنز گونه ويژگيهاي اين سريال است كه توانسته آن را در زمره برترين ها قرار دهد.
با توجه به موفقيت اين سريال‌ها، كارگردانان آن‌ها را نيز مي‌توان جز برترين‌هاي سال دانست "حسن فتحي" به خاطر ساخت سريال "زمانه" و تجربه‌اي كه در توليدات تلويزيوني همچون "پهلوانان نمي‌ميرند" ، "شب دهم"، "مدار صفر درجه"، "ميوه ممنوعه" و "در مسير زاينده رود" كسب كرد باعث اطلاق لقب كارگردان صاحب سبك به او شده است.
"سيروس مقدم" نيز با توجه به ساخت مجموعه‌هاي مخاطب پسند و خوب جز كارگردانان پركار صدا و سيما است و هر سال شاهد ساخت سريال هاي متعدد از او هستيم و پرداخت به مسائل روزمره اجتماعي ويژگي اين كارگردان است كه او را از ساير فيلم سازان جدا مي‌كند.
"سعيد آقاخاني" نيز به خاطر موفقيت سريال دزد و پليس قابليت قرار گرفتن در كنار كارگردانان بزرگ و با تجربه‌اي را كسب كرد و با ساخت مجموعه‌هايي چون " زن بابا"، "راه دور"، " خوش نشين‌ها" در پختگي و تجربه خود را در سريال "دزد و پليس" به نمايش گذاشت.
اگر بخواهيم در ميان بازيگران زن نيز شخصي را معرفي كنيم با اينكه با توجه به كثرت بايگران اين كار بسيار دشوار است اما از نسل جوان مي‌توان "مهرآوه شريفي‌نيا"، "پريناز ايزديار"، "شقايق دهقان" را نام برد.
دليل برتري "مهراوه شريفي‌نيا" به عنوان بازيگر سال را بايد در بازي درخشان او در سريال "خداحافظ بچه" برشمرد، مادري مهربان كه توانست حسي از عاطفه مادرانه را به مخاطب انتقال دهد.
"پريناز ايزديار" نيز باواقعي جلوه دادن نقش "ارغوان" خود را جز برترين‌هاي سال قرار داد بازيگري كه بعد از سريال "سي كيلومتر تا بهشت" مسير جديدي را در تلويزيون پيدا كرد، "شقايق دهقان" نيز با اينكه پاورچين ابتداي كار بازيگري او بود اما سريال "ساختمان پزشكان" شاخصه بازيگري‌اش بود كه نشان از شخصيت پردازي مناسب و استفاده درست و به جا از تيپ است بازي در سريال مسير انحرافي و "دزد و پليس" با ايجاد فرصت جديد براي اين بازيگر موفقيت او را براي قرار گرفتن در ميان بازيگران برتر دو چندان كرد.
در ميان بازيگران مرد نيز "هومن برق نورد"، "امير جعفري" و "محمدرضا شريفي نيا" جز برترين‌هاي سال 91 به شمار مي‌آيند به طوري كه بازي‌هاي متفاوت و به دور از كليشه "هومن برق نورد" در سريال هايي چون "چك برگشتي"، "دزد و پليس" و "زمانه" به چشم مي‌خورد و بايد به خاطر تكنيك منجصر به فرد خود در بازيگزي او را جز برترين‌ها دانست.
شروع بازيگري در "بدون شرح"، شروع شكوفايي بازيگري به نام "امير جعفري" است كه استعداد ذاتي خود را در سريال "چك برگشتي" به نمايش گذاشته است و استحقاق قرار گرفتن در ليست بازيگران برتر را دارد.
"رضا كيانيان" از جمله بازيگراني است كه حضورش در اثر سينمايي يا تلويزيوني مي‌توانيد اين اطمينان را براي كارگرداني يا مخاطبان ايجاد كند كه او با اجرايي نزديك به واقعيت مخاطبان با داستان همراه كند.
بازي او در سريال "راه طولاني" با وجود ضعف سريال فرصت برترين بودن را به كيانيان داد.
معرفي نويسنده برتر سال 91 كار دشواري نيست چرا كه تعداد نويسندگاني كه فيلمنامه‌هاي در حد انتظار مي‌نويسد بسيار اندك است.
"سعید نعمت الله"، "مهراب قاسم خاني"، "سعيد جلالي" و "عليرضا كاظمي پور" از جمله فيلنامه نويساني هستند كه در سال 91 با نگارش فيلم نامه‌هاي قوي مخاطبان را راضي نگه داشتند.
"سعيد نعمت الله" با نويسندگي سريال ديوار، نشان داد كه لحن خاصي براي بيان مسائل اجتماعي دارد و هر موضوعي را با سبك متفاوتي به تصوير مي‌كشد.
"مهراب قاسمي خاني" كه هميشه در زير ساه برادرش بوده است در سريال دزد و پليس استقلال خود را در نويسندگي نشان داد و بانگارش فيلمنامه‌اي قوي خود را جز برترين‌هاي سال قرار داد.
"سعيد جلالي" و "عليرضا كاظمي پور" نيز با همكاري مشترك خود در سريال زمانه موفق به قرار گرفتن در ليست برترين‌ها شدند و از ويژگي‌هاي اين دو نويسنده مي‌توان به تعلليق و پيچيدگي فراوان داستان اشاره كرد.
سال 91 نيز با معرفي برترين‌هاي خود در تلويزيوني نشان داد كه سال پربار و موفقي داشته است./ص

گزارش از: فائزه آقابابايي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار