رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به لزوم معرفي و شناسايي ظرفيت هاي مهم منطقه سيستان در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشگري پيشنهاد داد جشنواره بين المللي گردشگري زابل در منطقه سيستان برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛  «محمد شريف ملک زاده» عصر دیروز در ديدار با تعدادي از مديران و مسئولان محلي منطقه سيستان، معتمدين و ريش سفيدان طوايف مختلف، اعضاي انجمن هاي فعال ميراث فرهنگي در زابل و جمعي از مردم اين شهرستان با ارائه اين پيشنهاد افزود: اين جشنواره مي تواند يک جشنواره بين المللي باشد و پيشنهاد من اين است که از سفراي کشورهاي خارجي نيز براي حضور در اين جشنواره دعوت به عمل آيد.
وي با بيان اينکه ظرفيت هاي گردشگري و هم چنين ميراث فرهنگي و صنايع دستي منطقه سيستان مغفول مانده است اضافه کرد: برگزاري اين جشنواره بين المللي با حضور سفراي کشورهاي خارجي مي تواند به معرفي اين ظرفيت ها کمک فراواني بکند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور خاطر نشان کرد: زابل مي تواند به قطب مهمي در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در منطقه سيستان تبديل شود.
وي با اشاره به موافقت دولت با تاسيس اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به صورت مستقل در منطقه سيستان و به مرکزيت زابل اضافه کرد: اين اداره کل از همين امروز به صورت رسمي فعاليت خود را آغاز خواهد کرد و به زودي مدير کل اين اداره نيز معرفي مي شود.
معاون رئيس جمهور به ظرفيت هاي بي نظير منطقه سيستان در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اشاره کرد و افزود: اين منطقه از کشور از ظرفيت هاي بالايي در حوزه هاي ياد شده برخوردار است که بايد اين ظرفيت ها به نحوي که شايسته مردم زحمت کش سيستان است معرفي شوند.
وي با بيان اينکه از هرگونه پيشنهادي در خصوص توسعه منطقه سيستان حمايت خواهيم کرد افزود: مردم منطقه سيستان همانند مردم ساير نقاط کشور شايسته بهترين خدمت رساني هستند چراکه همواره اعتقاد خود به نظام مقدس جمهوري اسلامي را اثبات کرده اند.
دکتر ملک زاده خاطر نشان کرد: مردم منطقه سيستان مردم محروم نيستند بلکه مظلوم هستند از اين رو با کار و تلاش شبانه روزي بايد به اين مظلوميت خاتمه داد.
پيش از صحبت هاي دکتر ملک زاده، فرماندار زابل نيز به ارائه گزارشي از مهمترين اقدامات صورت گرفته در زابل و هم چنين ظرفيت هاي منطقه سيستان در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پرداخت. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار