معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی در اختتامیه سومین همایش و نمایشگاه فرصت‏های سرمایه‏گذاری از افتتاح خانه سرمایه‏گذاران گردشگری و تشکیل ستاد پیگیری مشکلات سرمایه‏گذاران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، دکتر محمد شریف ملک زاده با بیان این مطلب در جمع سرمایه‏گذاران بخش خصوصی و مدیران کل استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بخش خصوصی یک بخش بسیار پویا، زنده، فعال و سیال است و تمام ارکان دولت باید در کنار آن باشند.
معاون رئیس جمهور با قدردانی از برگزاری موفق سومین نمایشگاه و جشنواره فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: به لطف خدا در این نمایشگاه و جشنواره 2 هزار و 300 فرصت سرمایه گذاری با ارزش  4 هزار و 800 میلیارد تومان و بیش از 71 میلیارد دلار در معرض دید و نمایش قرار گرفت و تفاهمات خوبی به امضاء رسید که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: برگزاری موفق این همایش و جشنواره  وظیفه معاونت سرمایه گذاری را دوچندان کرده است و سریعا باید ستاد ویژه پیگیری موضوعات همایش و جشنواره را در تمام استان ها مورد توجه قرار دهد.
این مقام مسوول با اشاره به تاکید ریاست جمهور در برطرف کردن مشکلات سرمایه‏گذاران اظهار داشت: خواهش من این است که هر مشکلی در رابطه با سرمایه گذاران وجود دارد سریعا مشخص شده تا در صورت لزوم در هیات دولت پیگیری و رفع شود.
وی مدیران کل استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در استان‏های مختلف قائم مقام خود خواند و بیان کرد: مدیران کل استانی نماینده و قائم مقام تام الاختیار اینجانب در استان ها هستند و هیچ سرمایه گذاری نباید به خاطر مشکلات اداری و بروکراسی دچار مشکل شود.
دکتر ملک زاده با اشاره به راه اندازی خانه گردشگری یادآورشد: خانه گردشگری استان ها نیز در راستای رفع مشکلات و بروکراسی اداری راه اندازی می شود و می تواند محفلی برای برگزاری شب های استانها  باشد و هر شب یک استان در این خانه آداب، رسوم، سنن و ... خود را در معرض نمایش قرار دهد.
معاون رئیس جمهور افزود: مجموعه های فرهنگی – تاریخی سعد آباد، نیاوران و گلستان باید به موزه هایی برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایرانی – اسلامی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: بر همین اساس به زودی نیز با همکاری بخش‏های خصوصی و دولتی خانه سرمایه گذاران گردشگری تشکیل می شود.
این مقام مسوول با تاکید بر عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی ادامه داد: مهر اصالتی که روی صنایع دستی قرار می گیرد ، ارزشمند است و باید در 31 استان خانه عرضه محصولات صنایع دستی ایجاد شود.
خاطر نشان می شود، روز گذشته دکتر ملک زاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سومین همایش و جشنواره فرصت های سرمایه گذاری بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات سرمایه گذاران آشنا شد./ي2
برچسب ها: ملک زاده ، گردشگری ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار