دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری، از افزایش 400 درصدی کشفیات این مواد طی سال جاری در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سردار اسرافیل جعفری، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری دو تن و 289 کیلوگرم مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری کشف و ضبط شده است.
وی افزود: بیش از دوتن از مواد مخدر کشف شده در استان چهارمحال و بختیاری، تریاک و مابقی حشیش، هرویین، هرویین فشرده، شیشه، سوخته، کراک و تفاله بوده است.

سردار جعفری تاکید کرد: در ارتباط با مواد مخدر کشف شده، بیش از سه هزار و 214 نفر دستگر شده اند که از این تعداد، 452 نفر قاچاقچی مرد و هشت قاچاقچی زن بودند و مابقی توزیع کننده، خرده فروش، اسکورت، مشارکت درمحل، نگهدارنده و معتاد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری گفت: طی سالجاری شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری در کشور، رتبه اول را در ارزیابی های عملکرد سال 91 در ارزیابی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور کسب کرده است.

وی، راه اندازی نمایشگاه دایمی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، راه اندازی مرکز درمان ماده 16 و همچنین کمپ ترک اعتیاد زنان در دستور کار استان چهارمحال و بختیاری قرار داشت.

سردار جعفری، از راه اندازی مرکز درمان ماده 16 در استان چهارمحال و بختیاری تا 15 فرودین ماه سال آینده خبر داد و افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری 60 معتاد را دارد که این آمار تا 100 نفر قابل افزایش است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مرکز معتادان بی خانمان، کارت خواب، ولگرد و بی سرپرست نگهداری خواهد شد.

وی، از راه اندازی کمپ ترک اعتیاد زنان استان چهارمحال و بختیاری در ماه آینده خبر داد و گفت: این کمپ با همکاری سازمان بهزیستی آماده پذیرش زنان معتاد در این استان است.

سردار جعفری، از تربیت کادر متخصص در زمینه پیشگیری از اعتیاد خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون 100 نفر کارشناس آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، محله، دانشگاه، مدرسه و رسانه را فرا گرفته اند که ازاین تعداد 50 نفر به مرحله نهایی برای آموزش راه پیدا کردند./س

برچسب ها: کشف ، مواد ، مخدر ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.