رسانه های خارجی از ورود رئیس جمهور مصر به پاکستان برای نخستین بار پس از تصدی ریاست جمهوری وی خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الیوم السابع ، محمد مرسی رئیس جمهور مصر دقایقی پیش وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد. وی از زمان تصدی ریاست جمهوری مصر تاکنون نخستین بار است که به پاکستان سفر می کند.

این سفر در راستای توسعه روابط دوجانبه انجام می شود و قرار است در جریان دیدار مرسی با مقامات پاکستان، مسائل مورد اهتمام طرفین و مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار بگیرد.

اين نخستين سفر يک رئيس دولت مصر به پاکستان از زمان حاکميت جمال عبدالناصر در دهه هزار و نهصد و شصت تاکنون به شمار مي رود . وزارت امور خارجه پاکستان در بيانيه اي اعلام کرد اين سفر نقطه عطفي در روابط بين اين دو کشور اسلامي به شمار مي رود و مي تواند به تقويت روابط اقتصادي ، تجاري و فرهنگي قاهره و اسلام آباد کمک کند . 

در اين بيانيه همچنين آمده است تصميم مرسي به انتخاب پاکستان به عنوان نخستين مقصد خود در سفر به جنوب آسيا نشان دهنده تمايل وي به آغاز فصل جديدي از روابط دوجانبه با پاکستان است . مقامات از پاکستان و مصر موافقتنامه هايي را درزمينه تقويت همکاري دو کشور در بخش کشتيراني ، سرمايه گذاري ، فناوري اطلاعات و همچنين علوم و فناوري امضا کردند . 

مرسي همچنين قرار است عصر روز دوشنبه عازم هند شود . وي در اين سفر با مانموهان سينگ نخست وزير هند ديدار خواهد کرد .سفر هند در مصر در آستانه سفر مرسي به دهلي نو در مصاحبه با خبرنگاران گفت : تجارت ما با مصر طي سه ساله گذشته رشد سريعي داشته است و اکنون هند هفتمين شريک تجاري بزرگ مصر به شمار مي رود.



 
برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار