رئيس جمهور آمريکا در سفر چندروز آينده خود به سرزمين هاي اشغالي "تنها چند ساعت" را به بازديد از رام الله اختصاص داده و سه روز باقيمانده را در بيت المقدس به بازديد از اماکن صهيونيستها مي پردازد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه نيويورک تايمز ؛ اوباما در بازديد از قبر بنيان گذار اسرائيل و ماجراي هولوکاست ، اوباما در اين سفر قصد دارد بر نکاتي که در سخنراني خود در قاهره عنوان کرده ، تاکيد کند. سخناني که در آن از مخاطبان مصري خود خواسته شده تا موجوديت رژيم صهيونيست را بپذيرند .

مشاور معاون امنيت ملي اوباما نيز با اشاره به سفر پيش روي رئيس جمهور آمريکا به سرزمين هاي اشغالي گفت : "اوباما نقش به سزايي در حمايت از تل آويو و تضمين امنيت آن دارد و اينکه هيچکس همچون خود رئيس جمهور نمي تواند با سفر به اين منطقه اين پيام را به طور مستقيم به مردم آن برساند."

طبق برنامه ، اوباما قرار است از يک کليسا در بيت لحم ديدار کند. درحالي که در بازديد از شهر کهني در شرق قدس ، از هيچ مسجدي بازديد نمي کند.نتايج نظر سنجي هايي که در فلسطين اشغالي برگزار شده نشان مي دهد بسياري از اسرائيلي ها به اوباما به دليل سفر خود در ماه ژوئن 2009 به قاهره سوء ظن دارند.

همچنين طي يک نظر سنجي که اخيرا در ميان يهوديان ساکن سرزمين هاي اشغالي انجام شد ، نشان مي دهد که 38 درصد از يهودي ها اوباما را "دشمن" کشور خود مي دانند . اين در حالي است که تنها 33 درصد گرايش اوباما به صهيونيست ها را "مطلوب" مي دانند.

" دغدغه اي جديد براي اوباما" تيتري بود که يکي از روزنامه هاي اسرائيلي بعد از اين نظرسنجي براي خود برگزيد. اين روزنامه در ادامه با اشاره به اينکه تنها 10 درصد از پاسخ دهندگان به اين نظرسنجي  رفتار اوباما را در قبال اسرائيل مطلوب مي دانند و باقي شرکت کنندگان آن را بي اثر ، نا مساعد ، وحتي برخي خصمانه مي دانند.

                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: اسرائیل ، اوباما ، انزوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار