رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: نخستین چاه نفت خاورمیانه در تعطیلات نوروزی آماده بازدید میهمانان و علاقه مندان به تاریخ صنعت نفت است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، در مناطق نفت خیز جنوب، شمس جواب‌ور با اشاره به این که چاه شماره یک مسجدسلیمان 104 سال پیش حفاری و به تولید رسید، افزود: تاسیسات صنعتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان قدیمی ترین بخش صنعت نفت ایران، در روزهای سال نو پذیرای میهمانان نوروزی است.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده، بازدید میهمانان و علاقه مندان از تاسیسات نخستین شهر نفتی خاورمیانه و ایران از دکل و تاسیسات چاه شماره یک از ساعت 7 تا 20هر روز امکان پذیر است.

جواب‌ور با اشاره به دیگر جاذبه های صنعت نفت مسجدسلیمان برای بازدید کنندگان گفت: وجود نخستین چاه گازی خاورمیانه مشهور به چاه ژوراسیک، اولین نیروگاه برق خاورمیانه در منطقه تمبی، آثار به جا مانده از اولین خط ریلی کشور و چشمه های خودجوش نفت در منطقه سی برنج، از دیگر دیدنی هایی است که می تواند مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در پنجم خرداد ١٢٨٧ در مسجدسلیمان به تولید رسید و متعاقب آن بسیاری از امکانات رفاهی در این منطقه ایجاد شد.

 شهر نفت خیز مسجدسلیمان در ١٢٥ کیلومتری شمال شرقی اهواز و در کوهپایه های زاگرس در مجاورت رودخانه کارون واقع است.

این شهر به دلیل رودخانه های متعدد فصلی دارای بهاری سرسبز همراه با رویش گل های رنگارنگ و هوایی مطبوع در نخستین ماه از فصل بهار است./س
برچسب ها: نفت ، گاز ، چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار