رييس بانك تجارت سوريه، بزرگترين بانك آن كشور در مصاحبه اخير خود با خبرگزاري "شين هوا" از كارآمد و مطلوب بودن اقتصاد سوريه سخن گفته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشين هوا ، "احمد دياب" در مصاحبه با شين هوا با اشاره به كنترل صحيح اقتصاد سوريه توسط دولت آن كشور عليرغم شرايط بحراني مي افزايد "پس از گذشت دو سال از بحران در كشور سوريه من بر اين باورم كه اقتصاد كشورمان در وضعيت مطلوبي قرار دارد. وضعيت اقتصادي كنوني سوريه پس از پشت سر گذاشتن بحران هاي بسيار قانع كننده است ... اقتصاد سوريه هنوز هم كارآمد است." 
رييس بانك تجارت سوريه در ادامه خاطر نشان ساخته كه تحريم هاي وضع شده ضد سوري تا حدودي بر روند نقل و انتقالات مالي تاثيرگذار بوده است اما در اين باره افزوده است "ما بدليل تجربه طولاني مدت مان در اين زمينه موفق شده ايم تا تمامي اشكال شغلي در بخش دولتي و همچنين بخش خصوصي را حفظ نماييم." وي در ادامه اين مصاحبه خاطر نشان ساخته كه هجمه گسترده تروريست هاي سوري كه تحت حمايت قدرتهاي غربي و ارتجاع عرب قرار دارند ده ها برابر بدتر و شديدتر از حمله غربي ها عليه عراق است اما در ادامه مي افزايد "با اين حال زماني كه بخواهيم وضعيت اقتصادي كشورمان با ساير كشورها كه تجربه اي مشابه با آنچه در سوريه در جريان است را داشته اند مقايسه نماييم به اين نتيجه مي رسيم كه سوريه در وضعيت مناسبي قرار دارد. ما در تلاش هستيم تا ارزش واحد پولي مان را حفظ نماييم." وي در ادامه با اشاره به عملكرد موفق بانك تجارت سوريه اظهار داشته كه "ما تنها بانكي هستيم كه هنوز هم به شهروندان سوري وام مي دهيم." 








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار