عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: دو نکته در مورد اين تصميم غرب حائز اهميت است نکته اول اين که غربي‌ها شاهد اين مسئله هستند که نگاه جمهوري اسلامي به آسياست و روابط خوبي با کشورهاي آسيايي دارد و ثانيا حجم روابط تجاري با کشورهاي آسيايي در حد قابل قبول بوده و به همين جهت غرب مي‌خواهد از اين اهرم براي فشار بيشتر به اين کشورها در جهت تشديد تحريم‌ها عليه ايران استفاده کند.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده نيشابور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام معاون وزير دارايي آمريکا در مورد تشويق کشورهاي شرق آسيا در مورد تحريم ايران گفت: بالطبع سياست اصلي آمريکا نسبت به ايران تغيير نکرده و اين سياست به صورت خصمانه و تشديد تحريم‌ها برعليه ايران است.

وي با بيان اين مطلب که منشا اين سياست دوگانه گاهي در قالب گفتگو و مذاکره و گاهي در قالب تحريم‌ها خود را نشان مي‌دهد ادامه داد: در حال حاضر نيز در راستاي همين سياست غربي‌ها قصد دارند از روابط اقتصادي و سياسي خود با کشورهاي شرق آسيا عليه ايران استفاده کنند.

سبحاني‌نيا با ذکر اين مهم که دو نکته در مورد اين تصميم غرب حائز اهميت است تصريح کرد: نکته اول اين که غربي‌ها شاهد اين مسئله هستند که نگاه جمهوري اسلامي به آسياست و روابط خوبي با کشورهاي آسيايي دارد و ثانيا حجم روابط تجاري با کشورهاي آسيايي در حد قابل قبول بوده و به همين جهت غرب مي‌خواهد از اين اهرم براي فشار بيشتر به اين کشورها در جهت تشديد تحريم‌ها عليه ايران استفاده کند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در آستانه مذاکرات کارشناسي استانبول و همين‌طور دور دوم نشست ايران و 1+5 براي غرب مهم است که بتوانند از اين اهرم براي رسيدن به اهداف خود استفاده کنند،ضمن اين که کشورهاي آسيايي کمتر به تصميم‌هاي وضع شده عليه ايران توجه داشته‌اند.

نماينده نيشابور با اشاره به اين مطلب که سفر معاون وزير امور دارايي آمريکا با هدف هماهنگي سياست‌هاي آمريکا در جهت تشديد تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران با کشورهاي آسيايي است ادامه داد: کشورهاي غربي با اين گمان که مي‌توانند با تشديد تحريم‌ها جمهوري اسلامي را متقاعد به واگذاري امتياز کنند اين کار را انجام مي‌دهند که از بزرگترين اشتباهات غربي‌هاست.

وي در پايان با اشاره به اين مطلب که آمريکا و غرب ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران را بعد از چندين سال نشناخته‌اند خاطر نشان کرد: آمريکا و غرب خيال مي‌کنند که با اين حرکات مي‌توانند به مقاصد خود دست پيدا کرده و جمهوري اسلامي را وادار به مواضع عقب نشيني از اصول خود کنند اما کاملا در اشتباه‌اند.

انتهاي پيام//

برچسب ها: غرب ، اهرم ، فشار ، تحریم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار