"سيد محمود رضا سجادي" سفير ايران در روسيه امروز اعلام کرد کشورش در واکنش به تهديدهاي امنيتي احتمالي از سوي آمريکا، تنگه هرمز را خواهد بست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا؛سجادي در مصاحبه با خبرگزاري اينترفکس گفت در صورتي که آمريکا به تاسيسات هسته اي ايران حمله کند، ايران اقدامات متقابلي اتخاذ خواهد کرد.


وي خاطر نشان کرد : اگر ايران احساس کند امنيتش تهديد مي شود، طبيعي است که خود را محق ببيند به اين تهديدها واکنش نشان دهد و پاسخ مناسبي بدهد. مسدود کردن اين تنگه يکي از گزينه ها براي اين پاسخ مناسب است .


سفير ايران در روسيه گفت :ما معتقديم که اين سناريو (حمله آمريکا) امکان پذير است. ايران از قدرت کافي براي مسدود کردن اين تنگه براي دفاع از خود برخوردار است.


برخي مقامات دولتي و نظامي ايران در روزهاي اخير تهديد کرده اند در صورتي که غرب تحريم هايي را عليه صادرات نفت ايران اعمال کند، اين کشور تنگه هرمز را خواهد بست.


در پي انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي در خصوص برنامه هسته اي ايران در ماه نوامبر سال 2011 ميلادي، آمريکا، انگليس و کانادا تحريم هاي جديدي را عليه تهران اعمال کردند و همچنان در حال تلاش براي اعمال تحريم بر صادرات نفت خام ايران هستند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار