با توجه به بودجه ای از طرف مسئولین برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته شده شاهد کاهش اعتبارات برخی موسسات از جمله پارک های علم و فناوری در سال 92 هستیم.

محمد مهدی نژاد نوري معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: 40 طرح کلان ملی که در 60 دانشگاه و پژوهشگاه و با حضور همه ی دستگاههای اجرایی انجام شده در سال 91 مطالعات اولیه آن به اتمام رسیده چنانچه تیم های تحقیقاتی آن شکل گرفته و گامهای بعدی آن کاملا مشخص شده است و امیدواریم در سال آینده یک جهش اساسی در این زمینه داشته باشیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص بودجه پژوهشی سال 92 و چگونگی آن افزود: آنچه دولت در این خصوص یعنی بودجه پژوهشی به ما ارائه داده با نگاه به بودجه سال 90 بود و از لحاظ کمی در این زمینه به طور سر جمع خیلی تغییر نکرده البته توزیع آن متفاوت است این بودجه به صورت سر جمع 3 هزار میلیارد تومان برای پژوهش اختصاص یافته است که در سال 91 نیز همینطور بوده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید ناخالص ملی به سرعت افزایش پیدا می کند این از لحاظ نسبی کاهش یافته اما به طور مطلق افزایش داشته است که البته با توجه به این بودجه اعتبارات برخی از موسسات از جمله پارک های علم و فناوری کاهش می یابد.
 
وی در پایان در خصوص شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: البته بودجه ای برای شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته یک ردیف جداگانه ای از طرف صندوق شکوفایی به مبلغ 75 میلیارد تومان است./ع2
برچسب ها: بودجه ، پژوهش ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار