قائم مقام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا کنون 54 هزار هکتار از اراضی ملی استان برای طرح‌های کشت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اسماعیل کریم‌زاده در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری که با محوریت توسعه فرهنگ درخت‌کاری در آذربایجان غربی که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم ارومیه، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مدیران ستادی در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: طرح‌های توسعه کشاورزی که در سال‌های اخیر مورد توجه و تاکید قرار دارد، نیازمند واگذاری زمین از محل اراضی ملی هستند.

وی با بیان اینکه برای این منظور اداره منابع طبیعی استان گام‌های موثر و مثبتی را بر می‌دارد، تصریح کرد: واگذاری اراضی ملی برای توسعه کشت نیز در همین راستا انجام می‌گیرد.

کریم‌زاده با اشاره به اراضی ملی واگذار شده برای این منظور، افزود: تا کنون 54 هزار هکتار از اراضی ملی استان برای طرح‌های کشت اختصاص یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر صیانت و نگهداری از منابع طبیعی، اعلام کرد: برای این منظور باید از تمام توان و قوای خود بهره گیریم.

قائم مقام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، افزود: دولت در این راستا گام‌های موثری را برداشته است.

کریم‌زاده با اشاره به همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در توسعه کشت، گفت: تلاش‌هایی که توسط مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود بر کسی پوشیده نیست و در این راستا شاهد موفقیت‌ در طرح‌های توسعه هستیم.

وی شناسایی اراضی مستعد کشاورزی را در توسعه کشت موثر دانست و اظهار داشت: باید اراضی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، استعداد کشت در آن‌ها وجود داشته باشد که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مورد نیز به خوبی وارد عمل شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.