در سال 2020، طبق پيش‌بيني سازمان جهاني جهانگردی ، نیمی از گردشگران "طبيعت‌گردان" هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور در مراسم افتتاح خانه طبيعت‌گردان ايران به عنوان نخستين سايت اکو توريسم شهري تهران همزمان با سالگرد افتتاح اداره کل طبيعت‌گردي ايران با بيان اينکه امروز با پيش‌بيني سازمان جهاني جهانگردی براي سال 2020، 50 درصد گردشگران طبيعت‌گردان خواهند بود گفت: که با توجه به توانمندي کشورمان به لحاظ جاذبه و ظرفيت گردشگري طبيعي با برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري بايستي اين ظرفيت‌ها به دنيا معرفي شود.

وي با اشاره به اينکه توسعه گردشگري طبيعي بحث محور اساسي علمي، اجتماعي، اقتصادي استوار است گفت:در محور علمي تنها با شناخت ظرفيت و توانمندي اکوسيستم طبيعي مي‌توانيم از اين ظرفيت‌ها بهينه نگه‌داري کنيم.

وي تصريح کرد: بايستي قدر ميراث طبيعي، فرهنگي و مذهبي کشورمان را بدانيم و با آموزش و فرهنگ سازي اين مواريث را به نسل آينده منتقل کنيم.

وي همچنين با اشاره به محور اجتماعي توسعه گردشگري گفت: آداب و رسوم جامعه ميزبان قابل احترام است و اين بايستي از سوي گردشگران داخلي و خارجي رعايت شود.

وي افزود: زندگی ساکنان اين جوامع  به طبيعت بستگي دارد و بايد براي توسعه گردشگري از حضور ساکنان اين جوامع استفاده کنيم.

معاون گردشگري کشور با اشاره به محور اقتصادي توسعه گردشگري خاطر نشان کرد: ساکنان جوامع ميزبان بايستي در برنامه‌ريزي سياست‌گذاري اجرا و نظارت برنامه هاي توسعه گردشگري شرکت کنند تا از سود گردشگري طبيعي بهره‌مند شوند و از طریق اين مشارکت زمينه ايجاد اشتغال و درآمد پايدار اين مناطق فراهم شود. 

وی در پایان با بیان اینکه "خانه طبیعت گردان ایران" کانون تعامل و هم اندیشی و همکاری بخش خصوصی، دفاتر خدمات گردشگری، اساتید، دانشجویان، نخبگان و فعالان طبیعت گردی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است تا به واسطه مطالعات و پژوهش های کاربردی زمینه توسعه طبیعت گردی در کشور فراهم شود./س
برچسب ها: بهینه ، گوشه ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار