وزاري گردشگری کشورهایی که در صنعت گردشگری حرف برای گفتن دارند برای حضور در دومین کنفرانس بین‌المللی استاندارد‌سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته دعوت می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "محمدرضا کاشانی" دبیر کنفرانس بین‌المللی استاندارد‌سازی صنعت گردشگری و صنایع وابسته در نشست خبری این کنفرانس که صبح امروز در محل دبیرخانه کنفرانس برگزار شد گفت: نخستین کنفرانس بین‌المللی استاندارد‌سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته نهم اسفند برگزار شد و دستاوردهای مهمی داشت.



وی افزود: پس از این کنفرانس کار گروه‌هایی درباره استاندارد سازي بین‌المللی خدمات پروازی، فرودگاهها، هتلها، اقامتگاهها، حمل و نقل ریلی، جاده‌‌ای و دریایی تشکیل شد در این رابطه دوره‌های تخصصی آموزش با همکاری نهادهای مرتبط از 25 فروردین برگزار می‌شود.
"کاشانی‌" تصریح کرد: این کارگاهها به منظور تربیت ارزیابی به منظور بررسی استانداردهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف گردشگری برگزار می‌شود و در پایان مدرک بین‌المللی از کشور کانادا و انگلستان صادر خواهد شد.
دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی استاندارد‌سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته بیان کرد: تاکنون 60 نفر در این کارگاهها ثبت‌نام کرده و از 25 فروردین آموزش شروع می‌شود.
وی اظهار داشت: برای سال آینده  در قالب تورهای آموزش کارگاههای آموزشی مرتبط با گردشگری در کشور تونس برگزار می‌شود بر این اساس مذاکراتی‌ با سفیر تونس انجام گرفته است.
"کاشانی‌" تصریح کرد: اسپانیا و تونس متولی تدوین استانداردهای صنعت گردشگری در سازمان ایزو‌ بوده به همین دلیل این کارگاههای آموزشی در این کشورها برگزار می شود.
دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی استاندار‌سازی در صنعت گردشگری افزود: برای استاندار بین‌المللی هتلها‌، آژانس‌های هواپیمایی و فرودگاهها‌ مذاکراتی‌ صورت گرفته  و اواخر فروردین انجام این کار آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: دبیرخانه دومین کنفرانس بین الملل‌ استاندارد‌سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته هفته گذشته کار خود را آغاز کرده و در هفته اول مهر ماه 92 همزمان با هفته گردشگری برگزار می شود.
"کاشانی‌" تصریح کرد: برای برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی استاندارد‌سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته تمامی سازمانهای مرتبط حمایت کردند.
اما هیچگونه حمایتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت نگرفت.
دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی استاندارد‌سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته تاکید کرد براساس قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند استاندارد‌‌ها را تعریف کند اما تدوین و تصویب نهایی آن برعهده استاندارد است.
وی افزود: هتل‌های ایران مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست و باید بر روی استاندارد‌سازی هتلها‌ کار شود.
"علی مبارکی‌" مدیر عامل گروه ICS ثبت و صدور گواهینامه بین‌المللی استاندارد‌سازی گفت: اگر شخصی بخواهد گواهینامه استاندارد‌سازی بین‌المللی صادر کند باید محل صدور گواهینامه مستقل باشد.
وی افزود: برای دومین کنفرانس بین‌المللی استاندارد‌سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته وزرای‌ گردشگری دنیا را که در حوزه صنعت گردشگری به ویژه استاندارد‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن دارند را دعوت می‌کنیم./ص
برچسب ها: کاشانی ، صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار