همزمان با آغاز سال جدید، نمایشگاه های عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی، در نقاط مختلف استان برگزار می شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: با توجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از این نمایشگاه ها در سال های گذشته، در نوروز 1392 شهرهای مختلف استان میزبان علاقمندان به آثار هنری و صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی است.

محمدی تشریح کرد: بازارچه‌ها و نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي نوروزي در اغلب شهرستان‌هاي استان همچون تبريز، مراغه، شبستر، بناب، جلفا و کليبر و مرند برگزار می شود.

وی یادآور شد: مجموعه های فرهنگی و تاریخی و طبیعی همچون محوطه مسجد کبود تبریز، موزه زنده سفال تبریز، مقبره شیخ محمود شبستری،رصدخانه مراغه و  ورودی شهرستان های استان و پارک های مسافر میزبان نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات است.

محمدی با تاکید بر اینکه نمایشگاه های صنایع دستی با بهره مندی از تجربه موفق سالهای گذشته به شکلی منسجم تر برپا می شوند، اظهار داشت: این نمایشگاه ها فرصتی برای عرضه نمونه های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان برای دید و انتخاب گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین اجرای زنده مراحل ساخت آثار هنری در برخی غرفه ها را عاملی برای افزایش جذابیت های این نمایشگاه های نوروزی برای گردشگران نوروزی  عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه های صنایع دستی آذربایجان شرقی، با هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، سفال و سفالگری، سبد بافی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، نقره کاری، چرم و کفش آشنا می شوند.

وی اضافه کرد: قالی های هنری، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و لباس های محلی آذربایجان به همراه سوغاتی های متنوع خوراکی و خوش طعم دیگر آثاری هستند که گردشگران می توانند آنها را به عنوان تحفه سفر خود از آذربایجان شرقی تهیه کنند.

محمدی یادآور شد: این نمایشگاه ها از 28 اسفند ماه  آغاز به کار کرده و تا پایان تعطیلات نوروزی آماده پذیرایی از گردشگران بهاری آذربایجان شرقی است/س

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: صنایع ، گردشگران ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.