گاردين:

ايرانيان از "آرگو" متنفرند

"سعيد كمالي دهقان" در مقاله اي تحت عنوان "ايران عليه فيلم هاليوودي "آرگو" شكايتي را تنظيم كرده است" كه در روزنامه "گاردين" منتشر شده است به ضد ايراني بودن فيلم "آرگو" اذعان مي كند و در ادامه مي افزايد كه ايرانيان نسبت به اين فيلم انزجار دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از گاردين، تحليلگر "گاردين" به استخدام "ايزابل كوتانت پير" وكيل فرانسوي از سوي كشورمان براي طرح شكايت عليه عوامل سازنده فيلم هاليوودي ضد ايراني "آرگو" مي پردازد و مي نويسد "جمهوري اسلامي ايران "ايزبل كوتانت پير" وكيل فرانسوي را براي طرح شكايت عليه "بن افلك" كارگردان فيلم "آرگو" استخدام كرده است. ايرانيان معتقدند كه اين فيلم تصويري مخدوش و غير واقعي از ايران را به نمايش گذاشته است." 
وي در ادامه مي افزايد "اين وكيل فرانسوي به ضد صهيونيست بودن مشهور است و در سفرش به تهران قصد دارد تا تداركات لازم به منظور طرح شكايت جمهوري اسلامي ايران از عوامل سازنده فيلم ضد ايراني "آرگو" به دادگاهي بين المللي را فراهم آورد. ايرانيان معتقدند كه "ايران هراسي" ماهيت اصلي اين فيلم بوده است. اين وكيل فرانسوي همسر "راميرز سانچز" انقلابي مشهور ونزوئلايي است كه سالها در زندان به سر برده بود. كوتانت پير و راميرز مراسم ازدواج خود را در سال 2001 ميلادي و در زندان برگزار كردند. راميرز پيش از ازدواج با اين وكيل فرانسوي به دين اسلام گرويده بود. اين وكيل فرانسوي در مصاحبه با خبرگزاري هاي داخلي ايران گفته است "من از حقوق ايرانيان در مقابل اين فيلم ضد ايراني ساخته شده توسط هاليوود دفاع خواهم كرد. در اين فيلم تصويري غير واقعي از ايران به نمايش گذاشته شده است." وي در روز دوشنبه در سينما "فلسطين" تهران با شركت در كنفرانسي ضد هاليوودي در مورد فيلم ضد ايراني "آرگو" سخنراني كرد." 
نويسنده مقاله با اذعان به "ضد ايراني" بودن اين فيلم در ادامه مي افزايد "گروه بزرگي از ايرانيان بر اين باورند كه فيلم "آرگو" كليشه اي است و همچون بسياري از فيلم هاي "هاليوودي" ديگر تصويري "منفي" از ايرانيان را به نمايش درآورده است. بسياري از شهروندان معمولي ايراني همچون دولت جمهوري اسلامي ايران نظر مساعدي نسبت به اين فيلم ندارند. از جمله ديگر فيلم هاي ضد ايراني اي كه مي توان به آنها اشاره كرد فيلم "300" بود كه در آن سربازان ايراني در دوره سلسله هخامنشيان با چهره اي مخدوش به نمايش درآمده بودند. دكتر احمدي نژاد در اين باره ساخت و پخش اين فيلم را "توهيني به ايران" دانست. در بيانيه اي كه روز دوشنبه در پايان نشست اخير برگزار شده اعلام شد آمده بود ساخت فيلم آرگو نقض جدي هنجارهاي بين المللي در حوزه فرهنگي بوده است و فيلمي تبليغاتي عليه ايران و تمامي بشريت بوده است.ايرانيان مي دانند كه هاليوود نهادي غير دولتي نيست و ساخت چنين فيلم هايي نيز اين نظر را تقويت مي كند. 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار