اتحاديه اروپا دو نفر از مسئولان "پرس تي وي" را تحريم کرد اما براستي چه کساني در پس اين اقدام خصمانه در راستاي محدود کردن آزادي بيان هستند؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، کارشناسان بر اين باورند تحريم اروپا عليه شکبه تلويزيوني "پرس تي وي"  با هدايت واشنگتن و تل آويو  صورت گرفته است.

 اتحاديه اروپا پرس تي وي را متهم کرد حقوق مازيار بهاري را براي شکايت قضايي و دسترسي به روند عادلانه قضايي نقض کرده است. پرس تي وي بارها اين ادعا را بي اساس خوانده و رد کرده است. اين اولين بار نيست که غرب پرس تي وي را تحريم مي کند.

سال گذشته آفکام که سازمان نظارت بر رسانه ها در انگليس است، مجوز پخش پرس تي وي را لغو و اين کانال را از روي ماهوار اسکاي حذف کرد. پخش پرس تي وي در آلمان و اسپانيا نيز ممنوع شد. پرس تي وي اين اقدامات را بارها محکوم کرده است  و آن را نقض آشکار و غيرقابل توجيه آزادي بيان مي داند. پرس تي وي تاکيد دارد تاوان پخش اخبار و گزارشهايي را مي دهد که از ديدگاههايي متفاوت با ديدگاههاي حاکم در غرب پخش مي شود. 

استيو لندمن نويسنده آمريکايي گفت اين سياستها همگي از واشنگتن و اسرائيل هدايت مي شود. من فکر نمي کنم کشورهاي اروپايي اين کارها را از خودشان انجام داده باشند بلکه واشنگتن و اسرائيل پشت اين کارها هستند.


برچسب ها: تحریم ، پرس تی وی ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار