28 هزار هکتار از زمینهای برنج فارس به صورت مکانیزه برداشت شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس گفت: تا سه سال پیش از 35 هزار هکتار مزارع برنج فارس تنها 1000 هکتار بهصورت مکانیزه برداشت می شد. اما این رقم اکنون به 28 هزار هکتار رسیده است.

طلعتی گفت: تا کنون 300 دستگاه کمباین مخصوص برداشت شالی بین شالیکاران فارس توزیع شده که علاوه بر کاهش مشکلات برنجکاران باعث کاهش ریزش محصول و افزایش درآمد این قشر زحمتکش شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون فارس به لحاظ توسعه مکانیزه برنج از استانهای شمالی پیشی گرفته است افزود: تا سه سال پیش تنها 300 هکتار از زمینهای فارس با دستگاه های نشاء کار کشت می شد. اما این رقم در حال حاضر به 3500 هکتار رسیده است. همچنین 60 درصد برنج فارس در مرودشت تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه سیاست های حمایتی دولت در این بخش همچنان ادامه دارد گفت: در سال زراعی جاری 43 بانک نشا با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال در مرودشت تاسیس می شود . کریم قاسمی گفت: شالیکاران می توانند برای خرید ماشین آلات کاشت و برداشت برنج از تسهیلات کم بهره استفاده کنند .

برای ترویج و توسعه مکانیزاسیون در زراعت برنج برای اولین بار نمایشگاه ماشین آلات کاشت و برداشت برنج در کامفیروز و درودزن برپا شده است ، این دو بخش از مهمترین بخش های تولید کننده برنج کشور محسوب می شوند./س

برچسب ها: برداشت ، برنج ، مکانیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.