تعدادي از حقوقدانان روز سه شنبه در برابر کميسيون حقوق بشر آمريکا بحران انساني در زندان گوانتانامو را محکوم و آمريکا را ترغيب کردند براي تعطيلي آن تدابير ملموسي اتخاذ کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، وکيل عمر فرح ، از مرکز حقوق اساسي خطاب به اين کميسيون مستقل که از قدرت لازم براي ارائه توصيه هايي به مقامات بلند پايه شمال و جنوب آمريکا بر خوردار است، از بحران انساني جاري در زندان گوانتانامو سخن گفت و اين در حالي است که زندانيان گوانتانامو اقدام به اعتصاب کرده اند.
وي با اشاره به اين مطلب که دولت اوباما در جستجوي بهانه هايي است تا به وعده مبارزات انتخاباتي خود براي بستن زندان گوانتانامو عمل نکند، گفت  موکلان ما ممکن است در گوانتانامو بميرند نه به اين علت که آمريکا قادر نيست آنها را از آنجا انتقال دهد، بلکه به اين علت که دولت اراده اي براي اين کار ندارد .
دولت آمريکا به طور مرتب به بودجه نظامي اين کشور که از تامين مالي براي انتقال زندانيان به آمريکا يا خارج جلوگيري مي کند، متوسل مي شود.
 وکيل يک تبعه يمني زندان گوانتانامو نيز اعلام کرد ما قبول مي کنيم که بودجه نظامي تعطيلي گوانتانامو را بسيار پيچيده کرده است، اما گفتن اينکه بودجه نظامي مانع شده است که آمريکا زندانيان را آزاد يا زندان را تعطيل کند، اشتباه بزرگي خواهد بود .





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار