برخي از اعضاي جامعتين طي توصيه‌هايي به کانديداهاي انتخابات آينده اعلام کردند: انتخابات رياست‌جمهوري عرصه شايسته سالاري است، افرادي که قصد حضور در اين ميدان را دارند اما مي‌دانند که راي و پايگاه اجتماعي ندارند از حضور منصرف شوند و به دولت آينده و فردي که ميزان راي آوري بالايي دارد، کمک کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، تا انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم چيزي حدود سه ماه باقي مانده است و براي حضور در اين ميدان مهم تاکنون افراد زيادي عرضه اندام کرده‌اند.

جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم همواره نقش تعيين کننده‌اي در تمامي انتخابات‌ها داشته‌اند و توصيه‌هاي آنان کارساز بوده است و بر اين اساس خبرنگار ما به سراغ تعدادي از اعضاي جامعتين رفته و توصيه‌هاي انتخاباتي آنان را به کانديداهاي انتخابات آتي جويا شده است.


*ضرورت رعايت اخلاق انتخاباتي



آيت‌الله حسن ممدوحي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم طي گفتگويي به کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري توصيه کرد تا اخلاق انتخاباتي را رعايت کنند و به جاي تخريب يکديگر براساس برنامه پيش بروند.







وي در ادامه گفت: افرادي که قصد حضور در اين ميدان را دارند اما مي‌دانند که راي و پايگاه اجتماعي ندارند از حضور منصرف شوند و به دولت آينده و فردي که ميزان راي آوري بالايي دارد، کمک کنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: به کانديداهاي انتخابات آتي توصيه مي‌کنيم تا حيله‌هاي دشمنان را بشناسند و متناسب با نياز زمان براي پيشرفت کشور برنامه‌ريزي داشته باشند.



*در نظر گرفتن شرايط موجود کشور توسط کانديداها ضروري است




همچنين حجت‌الاسلام سيدرضا اکرمي در گفتگو با خبرنگار ما در اينباره گفت: به نظر مي‌رسد کسي که در اين شرايط خاص براي انتخابات آتي کانديدا مي‌شود بايد وضعيت موجود کشور را در نظر بگيرد و براي حل مشکلات راه‌حل کارشناسانه ارائه کند.





اين عضو جامعه روحانيت مبارز به کانديداهاي انتخابات آتي توصيه کرد: با آگاهي وارد ميدان شوند و به برنامه‌هاي توسعه کشور توجه جدي داشته باشند.

وي کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري را عرصه شايسته سالاري بيان کرد و ادامه داد: کانديداهاي انتخابات يازدهم بدانند که در صورت پيروزي در انتخابات بايد از افراد کارآمد استفاده کنند.


* رعايت اخلاق انتخاباتي و برنامه محوري  دو اصل و مکمل يکديگر


حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي ديگر عضو جامعه روحانيت مبارز به خبرنگار ما گفت: رعايت اخلاق انتخاباتي و برنامه محوري  دو اصل مکمل يکديگر هستند و برنامه بدون اخلاق و اخلاق بدون برنامه قابليت اجرايي ندارد.

وي اظهار داشت: هر کدام از کانديداهاي انتخابات آتي بايد برنامه حساب شده داشته باشند و مسئله اخلاق مداري اساس و بنيان هر نوع کار و تلاشي است.





حجت‌الاسلام ابراهيمي افزود: اگر اخلاق انتخاباتي رعايت نشود همکاري و تعاملي شکل نمي‌گيرد و نزاع، کشمکش و مجادله ايجاد خواهد شد و جامعه از حالت آرامش خارج مي‌شود.

اما براساس توجه و دقت در توصيه‌هاي انتخاباتي اين اعضاي جامعتين مي‌توان گفت که "رعايت اخلاق انتخاباتي و تدوين برنامه" دو مسئله بسيار مهم است که بايد کانددياهاي انتخابات رياست جمهوري يازدهم به آن توجه ويژه‌اي داشته باشند.

انتهاي پيام/

تهيه شده توسط سحر بخشي روشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار