رييس جامعه مدرسين حوزه علميه از دولت پاکستان خواست منشاء جنايت عليه شيعيان را از بين ببرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله يزدي امروز در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن کشتار شيعيان در پاکستان گفت :  حوادثي که هر روز در افغانستان و پاکستان  رخ مي‌دهد از سوي برخي تکفيري‌ها است که ريشه در اعتقادات وهابيت دارند و از سوي حکومت‌هاي استکباري چون آمريکا حمايت مي‌شوند.

وي با بيان اين‌که چنين حرکت‌هايي از سوي آمريکا در برخي کشورها نفوذ دارند و مسلمانان را به جان هم مي‌اندازند و نتيجه آن کشتار شيعيان است افزود: مراجع تقليد و حوزه‌هاي علميه در اين راستا امروز را تعطيل اعلام کردند و هدف اين است که در برابر اين جنايت‌ها ، عکس‌العمل نشان دهند.

آيت‌الله يزدي با اشاره به سخنان آيت‌الله  مکارم‌شيرازي مبني بر اين‌که  همه شيعيان جهان لازم است که به اين جنايت‌ها واکنش نشان دهند گفت: دولت‌ها بايد کاري کنند که از بروز چنين جنايت‌هايي جلوگيري شود.

عضو هيات رييسه خبرگان رهبري افزود: در پاکستان مسلمانان زيادي حضور دارند و تعداد زيادي از شيعيان در اين کشور زندگي مي‌کنند و دولت پاکستان بايد به اين مسئله و حفظ امنيت حساس‌تر باشد همانگونه که در ايران افکار زيادي در کنار هم به صورت مسالمت‌آميز زندگي مي‌کنند.

وي با تاکيد بر اينکه مبارزه اعتقادات و افکار تنها در مراکز علمي ،پژوهشي و دانشگاهي بايد انجام شود گفت : اميد است محکوميت اين جنايات توسط  مراجع و حوزويان، دولتمردان پاکستان را بر آن دارد که منشا چنين جنايت‌هايي را از بين ببرند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار