رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب باید به دوکوهه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


کارگر گفت: یکی از مطالبات ما و مردماستان پارک موزه دفاع مقدس است که باید در خود شهر کرمانشاه احداث شود.

وی با بیان اینکه پادگان ابوذر باید بعنوان دوکوهه غرب ثبت و احیاء شود، گفت: پادگان ابوذر که به فرمایش حضرت امام خامنه ای دو کوهه غرب نامیده شدهباید عملیاتی شود و فضای این پادگان به ایام دوران دفاع مقدس برگردد که انجامآن نیاز به تلاش کلیه نیروهای مسلح ودستگاه های فرهنگیاستان دارد.

کارگر با تاکید بر اینکهباید آثار انسانی دفاع مقدس را حفظ و خاطرات آنها را جمع آوری و ثبتکرد، گفت:دفاع مقدس گنجینه است و باید این گنجینه را آراسته کرد و آن را مورد استفاده و بهره برداری قرار داد.

وی با بیان اینکه باید دفاع مقدس رابه نحو شایسته ای به نسل جوانانتقال داد، گفت: باید از روش های سنتی کنار رفت و فضای مجازی و سایبری ایجادکرد که در اینصورت می توان بهترین استفاده را نمود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار اشت: باید دفاع مقدس را با عشق و زندگی آمیخته کرد و با طراوت آن را معرفی کنیم . برای موفقیت در این راه به نیابت از شهدا حرکت کنیم.

وی یکی از بهترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی رااستفاده از ارزشهای دفاع مقدس دانست و گفت:دستاوردهای دفاع مقدس برای زمانهای مختلف قابل استفاده و بهره برداری می باشد.

کارگربا بیان اینکههرچه داریم از ارزشهای دفاع مقدس نشات گرفته است، افزود:درمسیر انتقال ارزش های دفاع مقدسباید دنبال افراد بی نام و نشانبود، کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و هم اکنون به دست فراموشی سپرده شده اند.

سرهنگ مراد علی محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز با اشاره به فعالیتهای این اداره کل، از جمله این اقدامات راتشکیل نمایشگاه اسناد دفاع مقدس، جمع آوری صوتی، تصویری و مکتوب اسناد، جذب و آموزش اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس، گسترش سطوح آموزشی به کلیه دانشگاه ها و مراکز علمی سطح استان، تشکیل مجمع پژوهشگران دفاع مقدس، تدوین کتاب اطلس حماسی استان کرمانشاه، حمایت از پایان نامه های دانشگاهی، پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری در خصوص احداث یادمانهای دفاع مقدس بازی دراز و گیلانغرب، تهیه فیلم داستانی نیمکت های سوخته، انجام پروژه های مهم و اساسی تحقیقاتی دفاع مقدس و همچنین تالیف و تدوین بیش از 9 جلد کتاب در خصوص خاطرات و حماسه های رزمندگان غرب کشور بیان کرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پادگان ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.