معاون اول رییس جمهوری گفت:دشمنان ما را تحریم کردند که به اهدافمان نرسیم اما باعث شدند سرعت ما در دستیابی به فن‌آوری‌ها بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدرضا رحیمی که در مراسم رونمایی از دو داروی نو ترکیب ساخته شده در پارک فن‌آوری پردیس سخن می‌گفت، با بيان اين مطلب افزود: اشخاصی مانند من که بیشتر در حوزه علوم انسانی و حقوق کار کرده‌اند وقتی وارد پارک فن‌آوری پردیس می‌شوند گویی وارد وادی حیرت علم، دانش، تحول و فن‌آوری شده‌اند.

رحیمی با بيان اينکه مواجه با تفکر و دانش ایرانی در چنین فضاهایی اشک شوق به چشم می‌آورد، افزود: علت تحریم کشور ما نیز همین علم و دانش است. فن‌آوری هسته‌ای تنها بهانه‌ای است که آنها برای جلوگیری از پیشرفت ما در عرصه‌های مختلف علم و فن‌آوری به دست گرفته‌اند.

معاون اول رئيس جمهور گفت: ایران بارها اعلام کرده است که به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست و می‌خواهد این گفته خود را در سازمان ملل نیز به ثبت جهانی برساند.

وي ادامه داد: آنها ما را تحریم کردند که به اهدافمان نرسیم اما در واقع باعث شدند سرعت ما در دستیابی به فن‌آوری‌ها بیشتر شود.
 
رحیمی افزود: اگر بتوانیم همه را توجیه کنیم که  تحریم به نفع ماست سرعت این پیشرفت‌ها بیش از این نیز خواهد شد. هم احادیث ما و هم گفته‌های علمای مادی این موضوع را تایید می‌کند که تحمل یک رنج کوچک که ما را از رنج بزرگ‌تری معاف می‌کند به نفع ماست.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به این‌که مسوولان تلاش می‌کنند که رنج کمتری به خاطر تحریم‌ها به مردم برسد، یاد‌آور شد: همیشه تحریم در ابتدا نامطلوب است و وضعیت نابسامانی ایجاد می‌کند اما کم‌کم می‌توانیم مسلط شویم هرچند که مردم از این اوضاع رنج می‌برند.

وی اضافه کرد: تقاضای من از مسوولان این است که متخصصانی را که هر روز باعث فخر ایرانیان می‌شوند دریابند و از متخصصان نیز می‌خواهم که بیش از سود به جنبه‌های والای انسانی کار خود بیندیشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.