شهردار مشهد گفت: در حال حاضر مشهد به عنوان شهری بین المللی آماده همکاری با شهرهای مقدس عراق است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سیدمحمد پژمان در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: تمام افراد باید در پرداخت هزینه‌ها برای اداره شهر شهرداری را یاری کنند و با توجه به سرسام‌آور شدن هزینه‌های شهری بر اساس سند جامع مشهد اقتصاد زمین به عنوان یک نکته مهم مد‌نظر قرار داده شده است.

شهردار مشهد افزود: در این طرح آمده است به خاطر اینکه کاربری به اراضی تعلق می‌گیرد و سبب افزایش ارزش افزوده زمین می‌شود، همچنین مدیریت شهری سبب این افزایش و سودآوری برای مالکان است درصد کمی از ارزش افزوده در اختیار مدیران شهر قرار گیرد.

پژمان با بیان اینکه پس از این دوره مدیریتی خود دیگر در سمت شهردار مشهد نمی‌مانم، گفت: به نظر بنده دوره مدیریتی بیش از شش سال به سود یک مجموعه نیست و فرد در چند سال خدمت خود تمام تلاش و توانمندی خود را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم این دوره برای من کفایت می‌کند و بهتر است تا افراد با نشاط‌‌‌تر و مجرب‌تر کار را ادامه دهند، البته از نظر کاری تمام اقدامات نهادینه می‌شود تا وابسته به یک شخص نبوده و با رفتن او مشکلی به وجود نیاید.

شهردار مشهد با اشاره به برنامه‌های کاری شهرداری مشهد در سال 91 خاطرنشان کرد: بالغ بر 90 درصد بودجه سال گذشته شهرداری مشهد محقق شده است و از همراهی مردم در پرداخت عوارض که نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود تشکر می‌کنیم زیرا با همراهی مردم می‌توان خدمات بهتری را ارائه کرد.

پژمان یادآور شد: همانند دولت که به درآمد نفتی متکی است سهم عمده درآمد شهرداری نیز از محل پایان‌کار و صدور پروانه تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در نوروز سال 91 نیم میلیون نفر مسافر در کمپ‌های شهرداری اسکان و پذیرایی شدند و برای نوروز 92 نیز علاوه بر ارائه نقشه راهنمای زائر در زبان‌های مختلف اسکان زائران نیز در برنامه‌ها قرار دارد.

شهردار مشهد در ارتباط با حوزه حمل و نقل درون شهری اظهار کرد: حوزه حمل و نقل در زندگی مردم بسیار تاثیرگذار است و با تقویت این حوزه رفاه مردم رقم می‌خورد؛ با توجه به اینکه رانندگان اتوبوسرانی کارمندان شهرداری هستند، شهرداری می‌تواند به آنها خدمات ارائه کند.

پژمان افزود: تاکسیرانی به صورت خود‌مالکی است و رانندگان رابطه استخدامی با شهرداری ندارند؛ لذا با توجه به اینکه تاکسیرانان در شرایط مطلوبی نیستند برای کاهش دغدغه آنها و ارائه خدمات بهتر بیمه درمانی برایشان در نظر گرفته شده، همچنین دو زمین با پروانه رایگان در شرق و غرب مشهد برای سرویس‌دهی به تاکسیرانان داده شده است.

وی با اشاره به احداث پارک مینیاتوری در مشهد گفت: پارک موضوعی مینیاتوری در منطقه الهیه مشهد در حال احداث است و در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد در این پارک المان‌های ممتاز و برجسته سراسر دنیا در مقیاس کوچک به نمایش گذاشته می‌شود.

شهردار مشهد افزود: برون‌سپاری سبب کاهش هزینه‌ها و ارائه بهتر خدمات می‌شود در این راستا مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد پیشنهادی مبنی بر واگذاری نمایشگاه‌های طول سال به شرکت‌ها را مطرح کرد و تصمیم گرفته شد تا زیرساخت و روبنا را نمایشگاه بین‌المللی انجام دهد و بهره‌برداری به شرکت‌هایی که آمادگی دارند، واگذار شود.

پژمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانند ظرفیت موجود در نمایشگاه را به بهترین وجه مدیریت کنند تا گرفتار مواجهه با برگزارکنندگان و مراجعه‌کنندگان نباشیم.

وی یادآور شد: اما موضوعی که در این ارتباط مطرح می‌شد اینکه با برون‌سپاری همکاران مجموعه نمایشگاه چه‌ کار کنند که دو راه‌حل در پیش‌رو ما قرار می‌داد یکی هر فردی که اداره مجموعه را بر عهده می‌گیرد همکاران مجموعه نمایشگاه را به کار گیرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: راه‌حل دوم برگزاری نمایشگاه به افرادی که آشنایی و آمادگی کامل برای انجام کار دارند واگذار شود؛ بنابراین بنا شد کارکنان فعلی نمایشگاه خود را در قالب بخش خصوصی سازماندهی کنند.

وی تاکید کرد: کارها به صورت حقوق بگیری و حق‌الزحمه‌ای انجام دهند که با تحقق این امر مطمئن هستیم علاوه بر افزایش کیفیت کاری از نظر مادی نیز وضعیت نمایشگاه بهبود پیدا می‌کند.

برچسب ها: مشهد ، آماده ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.