دولت فرانسه تلاش می کند در سال 2014، پنج میلیارد یورو در هزینه های خود صرفه جویی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از تلویزیون فرانسه ؛ ژان مارک ارو، نخست وزیر فرانسه، با ارسال نامه ای به وزرای کابینه از آنها درخواست کرده است در سال 2014 پنج میلیارد یورو در هزینه های نهادهای تحت امرشان صرفه جویی کنند. هدف از این اقدام رساندن کسری بودجه دولت فرانسه به رقم صفر در پایان دوره ریاست جمهوری فرانسوا اولاند اعلام شده است.

ژان مارک ارو در این باره می گوید: هر وزیر باید به صورت دقیق برای یافتن مواردی که می توان در آنها صرفه جویی کرد تلاش کند اما آنها باید دقت کنند که سیاست اشتغال، رقابت پذیری شرکت های ما و به این ترتیب رشد اقتصادی ما و همچنین سرمایه گذاری ها در اولویت کارهایشان قرار گیرد (و به این موارد آسیب نرسد. )گزارش می افزاید: اما قدرت عمل وزارتخانه های فرانسه برای کاهش هزینه هایشان کم است و هر یک از نهادها انتخاب های سختی خواهند داشت.

آنری استردینیاک، اقتصاددان فرانسوی می گوید: به عنوان مثال وزارت اقتصاد باید ماموران گمرک یا ماموران مالیات خود را کاهش دهد. وزارت امور خارجه نیز باید برخی از کنسولگری ها و بخش های فرهنگی خود را در خارج تعطیل کند و سفارتخانه های خود را ادغام کند و در همه وزارتخانه ها می توان برخی ارتقاء ها را که کارمندان در انتظار آن هستند متوقف یا حذف کرد.در پایان این گزارش آمده است: وزرا باید تا پایان ماه مارس پیشنهادهای خود را درباره نحوه کاهش هزینه ها و صرفه جویی ها به دفتر نخست وزیری فرانسه تحویل دهند.

                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: فرانسه ، وزیر ، صرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار