رژیم غذایی متعادل و متنوع با استفاده از هرم غذایی بهترین نوع تغذیه است و می تواند انرژی مناسب و مورد نیاز بدن را تامین، خیره و بازسازی کند.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  بدن انسان به انواع مواد مغذی نیاز دارد و در صورتی که حداقل مقدار لازم هر ماده غذایی ضروری تامین نشود، فرد دچار سوء تغذیه می شود.

وی با اشاره به این که برخی از عادات غذایی از جمله در ایام  عید نوروز موجب بروز مشکلات زیادی برای افراد مختلف می شود، تصریح کرد: افرادی که رژیم غذایی روزانه خود از مواد غذایی مختلف استفاده کرده و توجه کافی به هرم غذایی دارند، به طور قطع تندرستی و سلامتی بیشتری دارند.

سعادتی با بیان این که بسیاری از مردم اطلاعات کافی در خصوص مواد مغذی و هرم غذایی ندارند، تاکید کرد: رژیم غذایی متعادل و متنوع با استفاده از هرم غذایی، بهترین نوع تغذیه است و می تواند انرژی مناسب و مورد نیاز بدن را تامین، ذخیره و بازسازی کند.

وی گفت: میوه ها، سبزی ها، لبنیات، غلات، حبوبات، گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی عناصر اصلی هرم غذایی هستند که باید به طور متعادل در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند./ع2
برچسب ها: غذا ، تغذیه ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار