عضو كميسيون آموزش، تحقيقات گفت: تشخيص و شناسايي دهك‌هاي مختلف درآمدي در كشور از مهمترين مشكلات اجراي فاز اول است چراكه همه جمعيت كشور مستحق دريافت يارانه‌ها نبوده و با شناسايي دهك‌ها، يارانه‌ها فقط بايد بين قشر نيازمند جامعه توزيع شود.

"زهره طبيب‌زاده نوري" نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به احتمال اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها گفت: من به شدت با اجراي فاز دوم اين طرح مخالفم چراكه زيرساخت‌هاي لازم براي آن در كشور وجود ندارد.  
 
عضو كميسيون آموزش، تحقيقات افزود: يكي از الزامات اصلي اجراي فاز دوم هدفمندي‌ها، ارزيابي كارشناسانه مشكلات فاز اول و اصلاح و رفع آنهاست.
 
طبيب‌زاده نوري ادامه داد: تشخيص و شناسايي دهك‌هاي مختلف درآمدي در كشور از مهمترين مشكلات اجراي فاز اول است چراكه همه جمعيت كشور مستحق دريافت يارانه‌ها نبوده و با شناسايي دهك‌ها، يارانه‌ها فقط بايد بين قشر نيازمند جامعه توزيع شود.
 
وي افزود: استدلال رئيس جمهور مبني بر اين است كه نفت درآمد عمومي و بايد در اختيار همه مردم قرار گيرد اما بايد بداند كه نفت جزء انفال بوده و فقط بايد در اختيار نيازمندان جامعه قرار گيرد.  
 
نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر گفت: مصرف درآمدهاي نفتي براي پروژه‌هاي عمراني و زيرساخت‌هاي توليدي كشور، بهترين كار  است تا آحاد ملت از اين امكانات استفاده كنند و بخشي از درآمدها هم براي كمك به قشر كم‌درآمد اختصاص داده شود.
 
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در پايان خاطرنشان كرد: هرچند تشخيص دهك‌هاي درآمدي مختلف در اجراي فاز اول رعايت نشد اما براي اجراي ادامه فاز اول و در صورت اجراي فاز دوم، اين كار بايد مبتني بر كار پژوهشي، تحقيقي و شاخص‌گذاري اصولي باشد كه در صورت عدم توجه به آن كشور با مشكلات مضاعفي روبرو خواهد شد.  
 
انتهاي پيام/  

برچسب ها: دهک ، هدفمندی ، یارانه ، شناسایی ، فاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار