بجنورد/

مخالفت مجلس با افزایش تورم زای ‌یارانه نقدی

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه‌افزایش بیش از دو برابری یارانه نقدی در لایحه بودجه ۹۲ تورم زا است گفت: مجلس با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده برای پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی مخالفت خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد  موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه ۹۲ پیشنهاد داده‌است، تصریح کرد: از این میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان قراراست در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت شود که این رقم در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای با اشاره به اینکه میزان پرداخت یارانه نقدی درلایحه بودجه ۹۲ نسبت به قانون بودجه ۹۱، ۵۰ هزارمیلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: بر اساس لایحه بودجه ۹۲ میزان پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها بیش از ۲ برابر افزایش می یابد که مجلس با این موضوع موافق نیست.

وی ادامه داد: این در حالی است که دولت در لایحه بودجه ۹۱ مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان را برای پرداخت یارانه نقدی پیشنهاد داده بود که مجلس با این میزان مخالفت کرد و امسال نیز بعید است مجلس با میزان تعیین شده در لایحه بودجه سال آینده مبنا پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان موافقت کند.

ثروتی با اشاره به آثار مخرب افزایش یارانه نقدی گفت: افزایش یارانه نقدی رشد قیمت ها را در پی دارد و به دلیل این که افزایش قیمت ها توسط دولت قابل کنترل نیست آسیب جدی به جامعه وارد می کند.

این نماینده مردم در مجلس همچنین تصریح کرد: لایحه بودجه سال آینده تقریبا با لایحه بودجه سال گذشته مشابه است و فقط اعتبارات هدفمندی یارانه ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های عمرانی قابل توجهی در سال ۹۱ صورت نگرفت و از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بودجه های عمرانی تنها ۷ هزار میلیارد تومان آن محقق شد گفت: با توجه به اینکه در لایحه بودجه ۹۲ ، ۴۰ هزار میلیارد تومان برای فعالیت های عمرانی در نظر گرفته شده است بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان آن محقق نمی شود و ۳۰ هزار میلیارد تومان مابقی مازاد است.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در پایان درباره قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: قیمت نفت در قانون بودجه ۹۱، ۸۵ دلار بوده که در لایحه بودجه ۹۲، به ۹۵ دلار افزایش یافته است./س

برچسب ها: یارانه ، نقدی ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.