رئيس مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران با اشاره به هدفمندي يارانه‌ها گفت: حتما قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال آینده اجرایی خواهد شد اما اجرای فاز دوم هدفمندی منوط به تصمیم‌گیری مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی جنوب استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: از گذشته می‌دانستم که منطقه جنوب کرمان منطقه‌ای بسیار حاصل‌خیز و پرتنوع از نظر محصولات کشاورزی است اما آنچه امروز در نمایشگاه از نزدیک دیدم این موضوع را به وضوح نشان داد که این منطقه قابلیت‌ها و استعدادهای خوب کشاورزی در کل منطقه دارد.

وي ادامه داد: مردم منطقه کرمان ذوق هنری خوبي دارند که برخی از آن در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و جا دارد از ظرفیت‌های این منطقه برای دامپروری و کشاورزی به بهترین نحو استفاده شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره حوادث تروریستی پاکستان، اظهار داشت: یک آتش تفرقه‌افکنی در منطقه رخ داده است که مستمرا مسئولان کشور بخصوص مقام معظم رهبری در توصیه‌های خود این نکته را متذکر شده بودند؛ این موضوع نشان می‌دهد که این عملیات‌های تروریستی پشت صحنه‌ای دارد.

لاريجاني در ادامه با اشاره به فرق مختلف مسلمانان اعم از اهل سنت، شیعه و گروه‌های دیگر در اصول با یکدیگر تفاوت ندارند، خاطرنشان كرد: اين امر نشان می‌دهد که یک عامل خارجی مسائل را به اینها القاء می‌کند و از زمانی که جریان تندرو در منطقه به وجود آمد این مطلب مطرح بود که پشت صحنه این اقدامات سرویس‌هایی از کشورهای غربی هستند که بعدها اطلاعاتی در این زمینه مکشوف شد.

وي در ادامه افزود:  اکنون باید این هوشیاری بر کشورهای مختلف اسلامی در بین مردم و دولت‌ها وجود داشته باشد تا این مساله فتنه‌انگیز را پایان دهند که ان‌شاءالله پیگیر باشیم.

رئيس قوه مقننه همچنين گفت: باید از کاری که مراجع عظام و حوزه‌های علمیه انجام دادند تشکر کنم، آنها به موقع و سنجیده در مقابل حرکت‌های تروریستی منطقه بخصوص پاکستان اقدام کردند، حرکت‌های تروریستی که اکنون در عراق و سوریه نیز تکرار می‌شود.

نماينده قم در مجلس در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در سال آتی، تصريح كرد: حتما قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال آینده اجرایی خواهد شد، از آنجا که دولت لایحه را به موقع به مجلس ارائه نکرد و مجبور به ارائه لایحه سه دوازدهم شد، از لحاظ قانونی و آیین‌نامه‌ای مجلس، بودجه باید مطابق سه ماه ابتدای سال جاری در سال آینده اجرایی شود؛ بر این اساس روال فعلی در سه ماه آینده در خصوص اجرای قانون هدفمندی باید در کشور اجرایی شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره احتمال اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در سال آتي،‌ اظهار داشت: رجال‌الغیب نیستم، باید از مجلس این موضوع را سوال کنیم تا در مجموع بتوان تصمیم‌گیری نهایی کرد و این موضوع بايد در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود تا بعد از بررسی شرایط کشور، مجلس تصمیم‌گیری کند که اجرای فاز دوم به مصلحت کشور است و یا خیر البته تا آن موقع هنوز فرصت داریم.

لاريجاني در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه که آیا درآمد 120 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای فاز دوم قانون هدفمندی طبق بودجه سال 92 حاصل می‌شود؟ گفت: بعید می‌دانم این موضوع به سادگی رخ دهد اما اجازه دهید تا این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بحث شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار