نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه سیمان الماس خلخال پس از 2 سال راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه خلخال افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار فعلی کارخانه سیمان خلخال به دلیل مشکلات عمده و اعتباری قادر به ادامه فعالیت نبوده و عملیات اجرایی و احداثی کارخانه تعطیل شده بود، پس از پیگیری‌های مکرر و جلسات متعدد در نهایت راهکار لازم با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی در نظر گرفته شد تا این مجموعه فعالیتش را دنبال کند.

وی گفت: نظر به اینکه یکی از مشکلات این کارخانه که سال‌هاست از آغاز فعالیت احداثی آن می‌گذرد، بحث اعتبار بوده و سرمایه‌گذار فعلی توان بیش از این را در این زمینه نداشته، مقرر شد سرمایه‌گذار جدید در بحث تکمیل این طرح مشارکت کند.

جعفری‌بنه خلخال خاطر نشان کرد:‌ خوشبختانه این امر مورد تصویب و مد نظر قرار گرفت و سرمایه‌گذار جدید با آمادگی کامل و تقبل 70 درصدی هزینه‌ها وارد شد.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس همچنین افزود: امیدوارم عملیات اجرایی مجدد کارخانه در روزهای آتی که با حضور مسئولان استانی صورت می‌گیرد، آغاز شود.

وی گفت: با فعالیت مجدد این کارخانه انتظار می‌رود شاهد فعالیت و پویایی مردم در منطقه باشیم و براساس توافقات انجام شده پس از دو سال فعالیت‌های تولیدی کارخانه به شکل واقعی صورت گیرد./س

برچسب ها: خلخال ، راه ، اندازی ، کارخانه ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.