کارشناس افغان تاکيد کرد تنشهاي افغانستان و آمريکا جدي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ بلال سروري گفت: انفجار امروز کابل همزمان با سفر چاک هيگل وزير دفاع آمريکا به افغانستان رخ داد. البته مقامات سازمان پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) و مقامات افغان اعلام کرده اند اين انفجار نزديک محلي نبود که هيگل در آنجا قرار داشت و بين اين دو مکان چند کيلومتر فاصله وجود داشت. در انفجار امروز پايتخت افغانستان نه نفر کشته شدند که از غيرنظاميان هستند. پانزده نفر نيز دراين انفجار زخمي شدند.

 انفجار امروز نشان مي دهد که هنوز اقدامات شبه نظاميان در افغانستان، تهديدي براي آمريکا به شمار مي رود بويژه در شرايطي که انفجار کابل در فاصله کمتر از يک کيلومتري کاخ رياست جمهوري و در نزديکي وزارت دفاع افغانستان رخ مي دهد. هرگاه چنين اتفاقهايي رخ مي دهد ميزان اعتماد مردم افغانستان به دولتمردانشان براي تامين امنيت کشورشان نابود مي شود و آنها با ترديد به توانايي آنها براي تامين امنيت افغانستان نگاه مي کنند.

سروري در ادامه افزود: اين انفجار در کابل در شرايطي رخ مي دهد که روابط آمريکا و افغانستان در ماههاي اخير بويژه به علت اختلاف درباره حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در افغانستان تيره شده است. دولت افغانستان اميدوار است نيروهاي خارجي همچنان به کار آموزش دادن به نظاميان افغان ادامه بدهند و در تامين امنيت اين کشور نقش ايفا کنند. اما با وضعي که پيش آمده اين کار بسيار دشوار شده است.

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار