کنياتا رسما برنده انتخابات رياست جمهوري کنيا اعلام شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي  ؛ کيمسيون مستقل انتخابات کنيا در يک کنفرانس خبري اوهورو کنياتا را برنده انتخابات اخير رياست جمهوري اين کشور اعلام کرد .کنياتا بدين وسيله چهارمين رئيس جمهور کنيا شد. 

اين کميسيون اعلام کنياتا 6 ميليون و 100 هزار را از ان خود کرده است.انتخابات رياست جمهوري کنيا پنج روز پيش برگزار شده بود.اسحاق حسن در يک کنفرانس خبري در نايروبي گفت بر اساس شمارش ارا ، کنياتا توانسته است بيش از شش ميليون و يکصد هزار راي کسب کند يعني وي پنجاه و سه صدم ارا را از ان خود کرده است و برنده انتخابات رياست جمهوري محسوب مي شود.

وي افزود رايلا اودينگا نخست وزير کنوني کنيا نيز توانسته است بيش از پنج ميليون و سيصد هزار راي را به دست آورد .وي گفت کل ارا شمارش شده در انتخابات اخير رياست جمهوري کنيا بيش از دوازده ميليون و سيصد هزار راي بوده که نشان مي دهد ميزان مشارکت در اين انتخابات هشتاد و شش درصد است. ظاهرا نتايج انتخابات رياست جمهوري کنيا جنجال برانگيز خواهد بود زيرا رايلا اودينگا گفته است قصد دارد در خصوص نتايج انتخابات به دادگاه عالي کنيا شکايت کند و اين نتايج را نمي پذيرد.

وي افزود در حالي کنياتا بعنوان برنده اين انتخابات معرفي شده است که با چالش دادگاه بين المللي کيفري مواجه است زيرا وي متهم است شبه نظاميان مسلح را براي نزاع با حاميان رايلا اودينگا در سال  2008 پس از برگزاري انتخابات سازماندهي کرده 
است . خبرنگار شبکه گفت کميسيون انتخابات کنيا بر وز نقص در سيستم هاي رايانه اي را عامل برخي اشتباهات اعلام کرده است.انتخابات رياست جمهوري کنيا پنج روز پيش برگزار شده بود و ناظران اين انتخابات را بطور کل مسالمت اميز توصيف کردند.



                                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
                       
برچسب ها: انتخابات ، کنیا ، برنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار