کرمانشاه/

بهترین دوران زندگیم را بین مردم کرمانشاه گذراندم

استاندار پیشین کرمانشاه گفت: بهترین دوران زندگیم را بین مردم کرمانشاه گذراندم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


سید دادوش هاشمی گفت: قبل از سفر مقام معظم رهبری جلسات متعددی در خصوص تنگناهای استان با دفتر معظم له برگزار شد که در نتیجه این جلسات مصوبات ارزشمندی برای استان به تصویب رسید و اجرا کامل آنها استان را متحول می کند.

ویافزود: زمانی که مسئولیتم در استان کرمانشاه شروع شد مسکن مهر به عنوان یکی از اولویتهای دولت در این استان نمودی نداشت که با پیگیری های انجام شده اکنون جایگاه خوبی در کشور دارد.

هاشمی توسعه صادرات را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برشمرد و گفت: در حال حاضر نیمی از صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می گیرد.

وی رسمی نمودن مرز پرویز خان را از دیگر اقدامات در دوران مسئولیتش برشمرد.

هاشمی به جذب100 در صدی تسهیلات مرحله اول طرح توسعه کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه از استانهای پیشرو در اجرای طرح توسعه کشاورزی است.

استاندار پیشین کرمانشاه تلاش برای ایجاد خطوط متعدد هوایی داخلی و خارجی، دو برابر شدن میزان درآمدهای عمومی استان، دو برابر شدن میزان اشتغال در بخش معدن، افزایش تعداد روستاهای گازرسانی شده از 116 به 189 روستا، افزایش 442 کیلومتری راه های روستایی آسفالت شده، افزایش 765 کیلومتری خطوط انتقال و توزیع نیروی برق و افزایش تعداد دانشجویان استان از 72 هزار نفر به 93 هزار نفر را از اقدامات انجام شده در دوران مسئولیتش در استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی همچنین افزایش 500 درصدی تولید سیمان، 300 درصدی تولید فولاد و دو هزار درصدی تولیدات پتروشیمی را از جمله این اقدامات برشمرد.

هاشمی با اشاره به احداث و مقاوم سازی 73 هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: مسکن مهر با کمترین قیمت در کشور و با سرعت مناسب در استان در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اقدامات مناسبی در استان انجام گرفته که آغاز ساخت موزه شهدا، یادمان بازی دراز، یادمان شهید شیرودی، شروع ساخت مصلا وساماندهی بیستون و طاقبستان از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به کلنگ زنی راه آهن کرمانشاه- خسروی، گفت: این پروژه پس از سفر مقام معظم رهبری کلنگ زنی شد و هم اکنون نیز پیشرفت مناسبی دارد.

هاشمی اجرای طرح بزرگ سامانه گرمسیری که 70 هزار هکتار از اراضی دیم استان را مشروب می کند، شروع ساخت منوریل کرمانشاه جهت توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری، ساماندهی آبشوران که در سه قطعه در حال انجام است، تقاطع های غیر همسطح سطح شهر کرمانشاه، اجرای سدهای متعدد در استان، ایجاد پارک علم و فناوری و کمربندی شرقی و غربی، توسعه و تجهیز مراکز اورژانس وساماندهی رودخانه قره سو را نیز از اقدامات دیگر دوران مسئولیتش در استان کرمانشاه ذکر کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه در این مدت محبت مردم کرمانشاه خستگی را از تنم بیرون کرد، گفت: از همه تقدیر می کنم خصوصا از نماینده ولی فقیه در استان که همچون پدری در این استان سرپرستی می کند و از آیت اله ممدوحی که هرموقع ولایت لازم داشته جانانه حضور یافت.

هاشمی افزود: اگر قصور و کوتاهی بوده از من بوده و از همه عزیزان حلالیت می طلبم. درهر صورت مقصر من هستم که نتوانستم کرمانشاه را به جایگاه بالاتری برسانم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.