حسین‌زاده گفت: ارکستر "سی‌ساز" بر عکس ارکستر سمفونیک تهران اجازه رشد جوانان را داده و با روی خوش از آنان استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در محفل نشست رسانه ای گروه "سی‌ساز" به سرپرستی "سینا حسین‌زاده" و "پویا نظری‌نسب" رهبر ارکستر "سی‌ساز" امروز در تالار وحدت برگزار شد.
در ادامه "پویا‌ منتظری‌نسب" رهبر ارکستر "سی‌ساز" با وجود سه روز مانده به اجرا گفت: سه‌شنبه و چهار‌شنبه 22 و 23 اسفند سال جاری این کنسرت به صورت حرفه‌ای و به منظور شادی مردم و فرا رسیدن بهار 92 روی صحنه می‌رود.
وی ادامه داد: ارکستر سمفونیک "سی‌ساز" با حمایت "داستان ‌پور" سرپرست آموزشگاه "سی‌ساز" و چند تن از دانشجویان او برگزار می‌شود که جا دارد از "سینا حسین‌زاده" تشکر کنم."نظری‌نسب" با اشاره به موسیقی مردم پسند ابراز داشت: اجرای موسیقی مردم پسند و نشان دادن استعداد جوانان حرفه‌ای که شاید تا به حال چهره آنها مشخص نشده بود از اهداف گروه "سی‌ساز" است.
رهبر ارکستر "سی‌ساز" با اشاره به سازهای "الکترونیک" گفت: این ارکستر در کنار معرفی چهره‌های جوان، هنرمند به صورت حرفه‌ای و با سازهای متفاوتی چون "الکترونیک" در طی چند روز آینده کار خود را آغاز می‌کند.
وی با اشاره موسیقی "پاپ" و شهرت آن اظهار داشت: باید به مردم و نگاه و سلیقه آنها احترام گذاشت و اینکه موسیقی پاپ به عنوان بزرگترین و مطرح ترین موسیقی در کشور پر‌طرفدار بوده، جای هیچ‌گونه شکی نیست.
"نظری‌نسب" تصریح کرد: معتقدم در کنار همه این نظرات و طرفداران موسیقی کلاسیک و پاپ، باید یک نگاه منطقی یا تطبیقی و مردم شناسی‌ را در اجراهای خود داشته باشیم.
وی با اشره به اعضای ارکستر "سی‌ساز" گفت: 90 نفر با ظرفیت بالا قطعاتی را اجرا خواهند کرد که در ابتدای کار ارکستر با اجرای 5 قطعه موسیقی کلاسیک کار خود را شروع می‌کند.
رهبر ارکستر "سی‌ساز" افزود: شاید بعضی از این قطعات در گذشته اجرا شده باشد ولی در ارکستر "سی‌ساز"، مخاطبان شاهد اجرایی بسیار متفاوت از بزرگان عرصه موسیقی و تنظیماتی‌ نو خواهند بود.
وی در خصوص به چالش کشیدن فکر مردم، اظهار داشت: هدف اصلی ما، به چالش کشیدن فکر و نگاه مردم و ایجاد فضایی نو در عرصه موسیقی کشور است.
رهبر ارکستر"سی‌ساز" ادامه داد: بعد از اجرای پنج قطعه موسیقی کلاسیک، به دوره موسیقی "رمانتیک‌" نیز بر‌می‌گردیم.
"نظری‌نسب" در خصوص اجرای قطعات غربی گفت: بعد از اجرای چند قطعه موسیقی فیلم، چند قطعه موسیقی غربی را به نمایش می‌گذاریم.
رهبر ارکستر "سی‌ساز" ابراز داشت: ارکستر ما با آواز همراه نبوده و فقط روی قطعه‌ای چند خطر متنی مربوط با آن خوانده می‌شود.
وی تصریح کرد: بعضی از نوازندگان از دانشجویان "داستان‌پور" هستند و به دنبال تشکر از او، تفکر هنری خود را مدیون "سینا حسین‌زاده" هستم.
رهبر ارکستر "سی‌ساز" با اشاره به گروه حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای خود گفت: ارکستر "سی‌‌ساز" ترکیبی از نوازندگان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌الی هستند که در ارکستر‌ " زهی‌" 50 نفر همونوازی‌ می‌کنند.
وی افزود: در این ارکستر بزرگانی حضور داشته اند‌ که از بردن نام آنها خودداری می‌کنم.
"نظری‌نسب" با اشاره به ایجاد فضایی برای پرورش استعدادهای جوانان اظهار داشت: فضای ارکستر اجازه پرورش و ظهور فارغ‌التحصیلان‌های دانشگاه را داشته که شاید جایی این فضا و امکان رشد را ندارند.
همچنین "سینا حسین‌زاده" سرپرست ارکستر "سی‌ساز" تصریح کرد: ارکستر سمفونیک تهران اجازه رشد و حتی نشستن جوانان را در گوشه‌ای از سالن نمی‌دهد ولی من اجازه رشد استعدادهای جوانان را می‌دهم.
وی ادامه داد: ارکستر ما حرفه‌ای است و اثبات حرفهای ما در گروی دیدن کار و اجراهای ما است.
"حسین زاده" تصریح کرد: معتقدم ما در کشور ایران زندگی می‌کنیم و نباید به دنبال شعار و اجرای قطعاتی باشیم که مردم آن را نفهمند.
وی خاطر نشان کرد: باید بعد از ترک سالن تمامی مخاطبان آن موسیقی را درک کرده و حرفهایی را برای گفتن داشته باشند./ص
برچسب ها: کنسرت ، سی ، ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار