رییس فدراسیون دو و میدانی از تشکیل کمیته نونهالان در این فدراسیون و برگزاری نخستین رقابتهای این رده سنی در مشهد با هدف شناخت استعدادهای سنین پایه این ورزش

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افشین داوری‌ در حاشیه مسابقه های دو و میدانی نونهالان کشور در مشهد گفت: در سالهای قبل مسابقه های قهرمانی دو و میدانی داخل سالن در مقاطع مختلف سنی اعم از نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان به دفعات در سطح کشور برگزار شده بود ولی خلاء رده سنی نونهالان در این سری رقابتها همواره محسوس بود.
وی گفت: با تشکیل کمیته نونهالان این فدراسیون و برگزاری مطلوب آن در مشهد این خلاء برطرف شد و امیدوارم با استمرار برپایی مسابقه های مزبور در سالهای آینده گامهای مهمی برای استعدادیابی در این رده سنی برداشته شود.
او توسعه کمی و کیفی مسابقه های دوی صحرا نوردی مسافت بیش از پنج کیلومتر در کشور را از مهمترین اقدامهای در دست انجام فدراسیون دو و میدانی طی سال آینده ذکر کرد.

او اظهار داشت: ورزشکاران کشور در رشته دو و میدانی در بخشهای مردان و زنان به توفیقات بسیار در مسابقه های ملی و بین المللی دست یافتند که از مهمترین آنها می توان به افزایش تعداد راه یافتگان به مسابقه های المپیک اشاره کرد.

رییس فدراسیون دو و میدانی اظهارداشت: بانوان دو و میدانی کار کشور امسال برای نخستین بار به مقام اول مسابقه های دو و میدانی کشورهای غرب آسیا دست یافتند.

داوری گفت: قهرمانان و دو و میدانی کاران مستعد کشور در این رشته ورزشی نیمه نخست سال آینده به مسابقه های همبستگی کشورهای اسلامی و رقابتهای آسیایی و جهانی اعزام می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد‌، دو و میدانی کاران کشور با استمرار حضور موفق در این مسابقه ها بستر لازم برای موفقیت ورزش دو و میدانی ایران را در رقابتهای اینجوان کره جنوبی در سال 2014 فراهم کنند.

او گفت: اقدامهای موثری برای جذب حامیان مالی برای حمایت از مسابقه های دو و میدانی طی یکسال گذشته در سطح کشور انجام شده و تعدادی از شرکتها و موسسه های مالی و اعتباری و مراکز آموزش عالی در این بخش هزینه کرده اند و فعالیتهایی در دست انجام است.

وی افزود:‌ استان خراسان رضوی با ظرفیتها و استعدادهای خاص در مقاطع مختلف سنی و از جمله سنین پایه قطب ورزش دو و میدانی کشور محسوب می شود و ورزشکاران بسیاری طی سنوات گذشته از این استان در سطوح ملی و بین المللی برای کشور افتخارات بسیار کسب کردند.

او گفت: وجود زیرساختهای خوب هیات دو و میدانی و آستان قدس رضوی از جمله بسترهای توسعه کمی و کیفی ورزش دو و میدانی در این استان و به خصوص مشهد است.

به گفته وی 18 هزار نفر دو و میدانی کار در سنین مختلف در بخش های زنان و مردان به طور سازماندهی شده در رشته دو و میدانی در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 380 نفر در بخش قهرمانی فعال هستند.

نخستین دوره مسابقه های دو و میدانی نونهالان کشور که از صبح جمعه با حضور 250 ورزشکار در مشهد آغاز شده بود، جمعه شب با قهرمانی استانهای همدان و خراسان رضوی پایان یافت.

در بخش دختران هم استان خراسان رضوی به مقام قهرمانی دست یافت و استانهای البرز و اصفهان دوم و سوم شدند/س

 

برچسب ها: فدراسیون ، دو ، میدانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.