نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور با حضور مقامات ارشد وزارت نفت، سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه 23 اسفندماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی گام بلندی در تبلور شکست تحریم ها محسوب می شود که در این راستا 50 شرکت برتر و نخبه صنعت پتروشیمی کشور در پنج جوزه مواد اولیه و خوراک، نیروی انسانی، صنایع پایه، صنایع تکمیلی، و محصولات نهایی معرفی خواهند شد.

براساس این گزارش در نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور، 10 چهره ماندگار صنعت پتروشیمی کشور که طی نیم قرن در عرصه های مختلف پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران تلاش صادقانه و خدمت بی ریا داشته اند قدردانی می شود.

در این رویداد کارشناسان ارشد و مدیران صنعت پتروشیمی برخی از کشورها از جمله آلمان، دانمارک، چین، مالزی، روسیه و نیز پیشکسوتان و صاحب نظران نام آور صنایع پتروشیمی ایران حضور دارند.

قدردانی و تجلیل از نخبگان و تلاشگران عرصه پتروشیمی کشور، معرفی توانمندی ها و شناسایی توانمندی بخش های مختلف صنعت پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشورها و آشنایی با جدید ترین پیشرفت های این صنعت در جهان برخی ازاهداف برگزاری نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور است.

صنعت پتروشیمی ایران، بخش تاثیر گذار و حیاتی اقتصاد کشور محسوب می شود، به طوری که صادرات محصولات پتروشیمی بیشترین سهم صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده و 44 درصد از صادرات غیرنفتی کشورمربوط به صنایع پتروشیمی است.

علاوه بر این در چشم اندازهای توسعه اقتصادی کشور، نقش بسیار کلیدی افزایش ارزش آفرینی در صنعت نفت کشور ، در این بخش محقق می شود. بنابراین برگزاری این اجلاس از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و کمک شایانی به رونق این صنعت خواهد کرد.

رقم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال جاری تاکنون حدود 12 میلیارد دلار بوده است.
در 10 ماهه نخست سال جاری نیز بیش از 31 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمیایی در کشور تولید شده و این در حالیست که امسال ظرفیت تولید پتروشیمی کشور به حدود 56میلیون تن افزایش یافته است.

نخستین اجلاس نخبگان صنعت پتروشیمی کشور ساعت 13 روز23 اسفندماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار